A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a POP Print és Online Piac Kft. az üzletfelek megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
A vállalkozás 2011 decembere és 2012. június 22. között a Budapesti Újság című kiadványának népszerűsítése során olyan állításokat fogalmazott meg a lap példányszáma, olvasottsági adatai, terjesztésének módja, az általa kínált hirdetési árak, valamint a tartalma kapcsán, amelyek „megkülönböztetik a Budapesti Újságot a versenytársaitól”. Az egyes reklámanyagokban a vállalkozás azt állította, hogy a lap a főváros legnagyobb példányszámú ingyenes hetilapja, a versenytársakénál professzionálisabban terjesztett és kedvezőbb áron elérhető, teljesen új színfolt a hazai médiapiacon.
Milliós bírság
A Gazdasági Versenyhivatal a vizsgálatban megállapította, hogy az eljárásban feltárt, hirdetési lapok példányszámaira vonatkozó összehasonlításban a becsült adatok alapján történő összevetés nem felelt meg a tárgyilagosság követelményének.
A vállalkozás továbbá valótlanul állította az üzletfeleinek szóló reklámanyagokban, hogy a Budapesti Újság piacvezető a példányszámok, illetve a hiteles olvasottsági adatok tekintetében, terjesztése egyedülálló, valamint azt, hogy az újság a hasonló kiadványok hirdetési árainál kedvezőbb árfekvésű.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a fenti magatartásával az üzletfelek megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, illetve jogsértő összehasonlítást alkalmazott, ezért 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A lap különleges, egyedülálló tartalmára vonatkozó állítások tekintetében a GVH az eljárástmegszüntette.