1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. I. félévben 4,7, júniusban 4,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakában mérthez képest
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. I. félévben 4,7, júniusban 4,6%-kal csökkent az előző év azonos időszakában mérthez képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a júniusi értékesítés volumene lényegében az előző hónap szintjén maradt - áll a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb gyorsjelentésében.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010. I.  félévben 3398 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből júniusban 630 milliárd forint realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 45%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a  üzemanyag-, 13%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek 2010 I. félévében 3,8, júniusban 3,2%-kal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. 2010 júniusában az eladások jelentős részét (90%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3,9%-kal csökkentek a 2009. júniusihoz képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem júniusi volumene lényegében az előző hónap szintjén maradt.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene 2010 I. félévében 4,0, júniusban 4,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz viszonyítva. 2010 júniusában a textil-, ruházati és lábbeliüzletek, valamint az összes forgalomból kis súlyt képviselő illatszerüzletek és a csomagküldő hálózat eladásai nőttek, a többi üzlettípusban bonyolított forgalom volumene mérséklődött. A legnagyobb mértékű visszaesés az iparcikk jellegű vegyes üzletekben és a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-üzletekben jelentkezett. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áras forgalma lényegében a májusi szinten maradt.



Az üzemanyagtöltő állomások 2010. I. félévben 9,3, júniusban 8,1%-kal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az egy évvel korábbi azonos időszakban. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a júniusi eladások 1,3%-kal meghaladták az előző havit.

Az országos kiskereskedelmi forgalomból továbbra is Közép-Magyarország képviselte a legnagyobb részt, aránya 2010. I. negyedévben 38% volt. A többi régió egyenként 8–12%-ban részesedett a kiskereskedelmi forgalomból. Az I. negyedévben minden régióban csökkent a kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene – a legkevésbé Dél-Alföldön (2,6%), a leginkább Nyugat Dunántúlon (6,1%).

Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010. júniusban az Európai Unió 27 tagállamában az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 0,5, az eurózóna országaiban 0,4%-kal növekedtek a kiskereskedelmi eladások. Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok szerint tizenkét tagállamban tapasztaltak növekedést, nyolcban csökkenést. A legnagyobb mértékű növekedést (4,3%) Romániában, a legnagyobb visszaesést (8,7%) Litvániában mérték.

Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 2010. I. félévben 26,2, júniusban 10,5%-kal csökkentek az előző év azonos időszakihoz viszonyítva.

Privátbankár - Zsiborás Gergő

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG