Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Te mennyit netezel a mobilodon? És mennyit költesz rá?
A telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé. Többet költünk a mobilelőfizetésünkre is és kezdjük felismerni a mobilbankolás előnyeit is, bár itt még vannak komoly hiányosságok.
Immár az internetezők 71 százaléka rendelkezik okostelefonnal és további 10 százalék tervezi, hogy beszerez egyet – derült ki a GfK legfrissebb Digital Connected Consumer kutatásából.
Forrás: GfK
A kutatásból kiderült az is, emelkedett az egy fő által mobiltelefon előfizetésre fordított havi összeg: a tavaly mérthez képest átlagosan 750 forinttal fizetnek többet havonta a fogyasztók. A feltöltőkártyás előfizetők havi mobilköltése jellemzően 2600 forint. A havi számlás előfizetéssel rendelkezőké átlagosan 7 ezer forint, ám körükben az átlagnál minden harmadik fogyasztó többet fordít mobil digitális kommunikációs célra, sőt, minden tizedik előfizető 13 ezer forintnál is többet költ egy hónapban.
Wifiről mobilnetre
A felmérés egyik következtetése az, hogy a mobil eszközről, azaz telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé. Míg a tavaly a válaszadók 23 százaléka használta többségében ezt a lehetőséget – és körükben legnépszerűbb a helyhez kötött wifi elérés volt –, addig 2015-ben már tízből hét internetező használ mobilinternetet, ráadásul többségbe kerültek közöttük a jellemzően mobilinternetezők.
Nagy, esetenként 50 százalékot meghaladóan növekedett a mobileszközökön alkalmazott funkciók használata. Nagyon népszerű a chatelés, a térképhasználat és a fényképek megosztása, de meglepően magas arányban folyamodnak mobil eszközeikhez a fogyasztók biztosítással kapcsolatos ügyintézés vagy egészségügyi információszerzés céljából is.
„Igazi áttörés jellemezte az elmúlt évet a digitális eszközök és szolgáltatások terén. Először került túlsúlyba az okostelefonos, illetve mobilinternetes hálózatelérés, ugyanakkor nagyot léptek előre a fogyasztók a lehetőségek kihasználásában is” – mondta el Ertl András, a GfK ügyfélkapcsolati menedzsere az adatokat értelmezve. „Ennek fényében persze nem meglepő, hogy emelkedtek havi mobilkommunikációs költségeik is. Ne felejtsük el azonban, hogy egy átlagos és jól használható készülék lényegesen olcsóbbá vált ez idő alatt. Ezek az eszközök ráadásul ma már lassabban is avulnak el, kutatásunk szerint például növekszik a két évnél idősebb okostelefonok aránya. A mobilkommunikációs lehetőségek életünket gazdagítják, sok esetben időt vagy pénzt is megtakaríthatunk általuk” – tette hozzá a szakember.
Pénzügyeink a neten keresztül
A mobilbankolás előnyeit minden ötödik 18 és 49 év közötti internetező megtapasztalta már, és a technológia fejlődésével nagy növekedés előtt állhat a mobiltelefonos fizetés is. Vannak azonban hiányosságok is a megkérdezettek szerint: kifejezetten internetes vásárlásra szolgáló elkülönített bankkártyát, webkártyát vagy internetkártyát a válaszadók pusztán 17 százaléka használ, és nem ítélik biztonságosabbnak használatát más bankkártyáénál.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül.
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
A legénybúcsús ajándék kiválasztása nem egyszerű feladat, sok-sok szempontot figyelembe kell venni a pénzügyek mellett. A cikkben ezeket vesszük sorra, a tanácsokkal igyekszünk megkönnyíteni a döntést.
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Az ünnepek közeledtével is sokszor felmerül a kérdés: hol találunk olyan ajándékot, amely nem viseli meg nagyon a pénztárcánkat? Azok, akik könyvvel szeretnék meglepni az ismerőseiket, még nagyobb dilemmában vannak, hiszen ezek a termékek nem igazán olcsók.
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.