Te mennyit netezel a mobilodon? És mennyit költesz rá?
A telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé. Többet költünk a mobilelőfizetésünkre is és kezdjük felismerni a mobilbankolás előnyeit is, bár itt még vannak komoly hiányosságok.
Immár az internetezők 71 százaléka rendelkezik okostelefonnal és további 10 százalék tervezi, hogy beszerez egyet – derült ki a GfK legfrissebb Digital Connected Consumer kutatásából.
Forrás: GfK
A kutatásból kiderült az is, emelkedett az egy fő által mobiltelefon előfizetésre fordított havi összeg: a tavaly mérthez képest átlagosan 750 forinttal fizetnek többet havonta a fogyasztók. A feltöltőkártyás előfizetők havi mobilköltése jellemzően 2600 forint. A havi számlás előfizetéssel rendelkezőké átlagosan 7 ezer forint, ám körükben az átlagnál minden harmadik fogyasztó többet fordít mobil digitális kommunikációs célra, sőt, minden tizedik előfizető 13 ezer forintnál is többet költ egy hónapban.
Wifiről mobilnetre
A felmérés egyik következtetése az, hogy a mobil eszközről, azaz telefonról vagy táblagépről történő internethasználat egyre jobban eltolódik a mobilinternetes technológia felé. Míg a tavaly a válaszadók 23 százaléka használta többségében ezt a lehetőséget – és körükben legnépszerűbb a helyhez kötött wifi elérés volt –, addig 2015-ben már tízből hét internetező használ mobilinternetet, ráadásul többségbe kerültek közöttük a jellemzően mobilinternetezők.
Nagy, esetenként 50 százalékot meghaladóan növekedett a mobileszközökön alkalmazott funkciók használata. Nagyon népszerű a chatelés, a térképhasználat és a fényképek megosztása, de meglepően magas arányban folyamodnak mobil eszközeikhez a fogyasztók biztosítással kapcsolatos ügyintézés vagy egészségügyi információszerzés céljából is.
„Igazi áttörés jellemezte az elmúlt évet a digitális eszközök és szolgáltatások terén. Először került túlsúlyba az okostelefonos, illetve mobilinternetes hálózatelérés, ugyanakkor nagyot léptek előre a fogyasztók a lehetőségek kihasználásában is” – mondta el Ertl András, a GfK ügyfélkapcsolati menedzsere az adatokat értelmezve. „Ennek fényében persze nem meglepő, hogy emelkedtek havi mobilkommunikációs költségeik is. Ne felejtsük el azonban, hogy egy átlagos és jól használható készülék lényegesen olcsóbbá vált ez idő alatt. Ezek az eszközök ráadásul ma már lassabban is avulnak el, kutatásunk szerint például növekszik a két évnél idősebb okostelefonok aránya. A mobilkommunikációs lehetőségek életünket gazdagítják, sok esetben időt vagy pénzt is megtakaríthatunk általuk” – tette hozzá a szakember.
Pénzügyeink a neten keresztül
A mobilbankolás előnyeit minden ötödik 18 és 49 év közötti internetező megtapasztalta már, és a technológia fejlődésével nagy növekedés előtt állhat a mobiltelefonos fizetés is. Vannak azonban hiányosságok is a megkérdezettek szerint: kifejezetten internetes vásárlásra szolgáló elkülönített bankkártyát, webkártyát vagy internetkártyát a válaszadók pusztán 17 százaléka használ, és nem ítélik biztonságosabbnak használatát más bankkártyáénál.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult.
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
A mindennapokban gyakran csak akkor figyelünk fel egy problémára, amikor már nagy a baj. Holott sok esetben – legyen szó épületekről, a kertünkről, a szerszámainkról vagy akár a háztartási gépeinkről – a megelőzés nemcsak egyszerűbb és gyorsabb, de hosszú távon sokkal költséghatékonyabb is lenne. A Poli-Farbe tapasztalata az, hogy a karbantartás rendszerszerű, előrelátó szemlélete rengeteg kiadástól kímélhet meg bennünket, ahogy az is, ha már a kivitelezéskor a minőséget keressük – lássuk, miért.
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.