3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Műszaki cikkek vásárlásánál nagyon figyelnek az energiahatékonyságra a magyarok, és ez akkor is kitartanak, ha meghibásodik a készülék. Ugyan hazánk nem jár élvonalban az elektromos hulladékok mennyisége terén uniós viszonylatban. Érdemes megjavíttatni az elromlott készüléket, hogy minél kevesebb elektromos hulladékkal terheljük a környezetet.

Második helyen áll a műszaki elektronikai cikkek kiválasztásakor az energiahatékonyság a vásárlásnál. A MediaMarkt 2017-es reprezentatív felmérése szerint ugyanis a megkérdezettek 17 százaléka elsősorban ez alapján választ gépet, számukra ez még a márkánál és a teljesítménynél is fontosabb. Az energiafogyasztás pedig kiemelkedő szempont olyan készülékek esetén, amik vagy a nap 24 órájában működnek, vagy legalább is heti több alkalommal fogyasztanak vizet és áramot is, tipikusan ilyenek a hűtők, mosó- vagy mosogatógépek.

A GFK adatai szerint 2017-ben Magyarországon csak a háztartási nagygépek, mint például a hűtő, mosógép összforgalma több mint 116 milliárd forintot tett ki, ami 7,8 százalékos növekedést jelent a 2016-os adatokhoz képest. A MediaMarkt értékesítésében is látható a növekedés ezen a téren, de hozzátették, hogy a tőlük vásárolt háztartási nagygépek közül a hűtők még 1 százaléknál is kevesebb az A kategóriás gép, inkább már A+ vagy afeletti készülékeket választanak a vásárlók. A műszaki áruházláncnál eladott mosógépek 89 százaléka is A+ vagy e feletti energiabesorolású termékcsoportba tartozik.

A környezetünkre az energiafelhasználás mellett legalább akkora hatással van a hulladékok keletkezése. Az Eurostat adatai azt mutatják, hogy csak Magyarországon több mint 52 ezer tonna elektromos hulladékot gyűjtöttek össze 2015-ben, aminek felét, több mint 28 ezer tonnát a háztartási nagygépek adták. Bár hazánk ezzel a volumennel messze nincs az élvonalban uniós viszonylatban, a gyártók mellett a műszaki áruházak is tesznek azért, hogy ne kelljen automatikusan kidobnunk a gépünket, ha elromlott, vagy meghibásodott egy tartozéka.

„Évről évre nő a pótalkatrész eladások száma – mondja Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója. Az áruházláncnál a forgalomba hozott műszaki cikkekhez több mint tízmillió pótalkatrészt biztosítanak, céljuk, hogy a következő 10 évben e termékkört is tovább bővíteni, hogy ezzel is támogassák vásárlóikat környezettudatosságuk fejlesztésében.

Amit lehet, nem éri meg megjavítani

Persze előfordulhat, hogy nem lehet, vagy nem éri meg javíttatni a készüléket. Utóbbiba tartozik a jellemzően kis értékű termékek köre (pl. fülhallgató, vízforraló, kenyérpirító), főleg, ha már a jótállás sem érvényes a készülékre. Ilyenkor a műszaki áruházak átveszik a hibás darabot, illetve háztartási nagygépek esetén az új készülék házhozszállításával kérésre ingyenesen elviszik a régit. Az így leadott elektromos cikkek újrahasznosításáról a műszaki áruház az erre szakosodott partnerén keresztül gondoskodik.

Évekig visszaviheted javíttatni

Műszaki cikkekre az érvényben lévő jogszabályok szerint 1 év kötelező jótállás és  2 év szavatossági idő jár, ami gyakran bizonyul rövid időnek a készülékek árához képest, gondoljunk csak egy nagyobb értékű hűtőre vagy mosógépre. A műszaki áruházak már egyre hosszabb, ún. kiterjesztett garanciát kínálnak. Például már öt évig is lehet ingyen javíttatni a készüléket, illetve ha már a szervizelés gazdaságosan nem megoldható, kötelezettséget vállalnak arra, hogy csere esetén a készülék egy bizonyos része levásárolható azonos termékkategóriában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG