Az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség szerint a vásárló is számos módon hozzátehet a környezetvédelemhez – például azzal, ha bevásárló listát ír, saját táskával jár boltba, vagy épp, ha szelektíven gyűjti a hulladékot. Magyarországon egy főre évente átlagosan hat kiló üveghulladék jut, ennek azonban alig a negyedét gyűjtik össze az emberek.
A közlemény szerint Magyarországon az összes kibocsátott üvegcsomagolásnak csupán 32 százalékát használják fel újra, míg az Európai Unió 60 százalékos hasznosítási arányt követel meg. A kampány szlogenje így igyekszik összekapcsolni a kellemest a hasznossal: "Kösd össze a vásárlást a szelektív gyűjtéssel, vidd magaddal az üres üvegeket!"
Hova vigyem az üvegeimet?
Egy 2010 júniusában életbe lépett jogszabály-módosítás értelmében az 500 négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházaknak kötelező visszaváltaniuk a szemetet, ez itthon mintegy 2000 üzletet jelent. Az üveghulladék emellett gyűjtőszigeteken, a hulladékudvarokban és kísérleti jelleggel néhány településen a házhoz menő gyűjtés keretében szelektálható.