3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kaspersky Lab kiadta legújabb jelentését a gyerekek számítógép-használati szokásairól. Az elemzés azt mutatja, hogy alapvetően a gyerekek világszerte kevesebbet kommunikálnak, játszanak és van hozzáférésük a felnőtt tartalmakhoz, mint egy évvel ezelőtt, de több oldalt nyitnak meg, amelyek a kábítószerekről, az alkoholról és a cigarettáról szólnak.

A jelentés alapja az olyan statisztikák, amelyeket a Kaspersky Lab termékei készítettek az elmúlt egy év alatt (2016. május – 2017. április közötti időszakban) azokon a Windows és Mac operációs rendszerű számítógépeken, amelyeken a Parental Control modult bekapcsolták.

A kiegészítő modul listázza azokat a meglátogatott honlapokat, amelyek potenciálisan káros tartalmakkal rendelkeznek. Az alábbi 14 káros kategóriát lehet beállítani: közösségi médiumok, messengerek; alkohol, cigaretta, kábítószerek; számítógépes játékok; szoftverek, hangfájlok, videók; e-kereskedelem; felnőtt tartalom; szerencsejátékok, nyereményjátékok; trágár beszéd; álláskeresés; erőszak; fegyverek, robbanószerek, pirotechnika;  HTTP átirányítás; hírek;  vallások.

Melyek a népszerű oldalak?

A gyerekek a legtöbbször (61%) olyan honlapokat nyitottak meg, amelyeken keresztül kommunikálni lehet (például közösségi média, messengerek vagy e-mailek). Az online játék oldalak látogatottsága visszaesett a tavalyi évhez képest 11 százalékról 9 százalékra. Míg az alkoholról, a kábítószerekről és a cigarettáról szóló honlapok népszerűsége nőtt: a tavalyi 9 százalékról 14 százalékra. A szoftverekkel, a hangfájlokkal és a videókkal kapcsolatos oldalak iránti érdeklődés szintén nőtt: 3 százalékról 6 százalékra.

"Nagy különbséget lehet látni a gyerekek online aktivitásában a számítógépeken a mobilkészülékekhez képest. A gyerekek asztali számítógépeket használnak ahhoz, hogy olyan oldalakat látogassanak meg, amelyeknek nincsenek mobilalkalmazásuk, vagy amelyeket könnyebb megnézni nagy képernyőkön. Ez megmagyarázza, hogy miért csökkent a számítógépeken megnyitott olyan weboldalak száma, amelyeket kommunikációra használunk, míg az alkoholról, a cigarettáról és a kábítószerekről szóló oldalak nézettsége nőtt. Az online játékok népszerűsége sem esett vissza, csupán átalakultak a szokások: a gyerekek hajlamosak kiválasztani kedvenc oldalakat, de a játékkal töltött idő nem csökkent.” –  mondta Anna Larkina, a Kaspersky Lab internetes tartalomelemző szakértője.

Eltérő szokások

A jelentés azt is mutatja, hogy a legtöbbet csetelő gyerekek az arab világban élnek, ahol a statisztikák szerint a fiatalabb korosztály 89 százaléka kommunikált interneten keresztül.  Az észak-amerikai gyerekek használják erre a legkevésbé az asztali számítógépeiket (28%). A kábítószerekkel, az alkohollal és a dohányzással kapcsolatos oldalak a legnépszerűbbek Észak-Amerikában (32%), és Nyugat-Európában (26%) is. Ennek ellenére az arab világból származó gyerekek csupán 3 százaléka érdeklődik ilyen tartalmak után.A számítógépes játékok kategóriája ugyanezt az arányt követi: Észak-Amerikában (20%), Nyugat-Európában (18%) és a legkevésbé népszerű az arab világban (2%).

Érdekes módon a Távol-keleti régiókiemelkedik az e-kereskedelem kategóriában: a meglátogatott oldalak 13 százalékát teszik ki, míg globálisan ez az arány mindössze 5 százalék. A távol-keleti gyerekek a szoftverekkel kapcsolatos és a felnőtt tartalmú weboldalakat is gyakrabban használják, mint más régiókban élőkortársaik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG