2p
Még mindig nem egyszerű feladat az új szabályozásnak megfelelő autót venni Európában, ez a magyar számokon is meglátszik.

A Carinfo.hu adatai szerint novemberben  8  százalékkal kevesebb új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban. Összesen 11 373 új autó került az utakra a 11. hónapban.

Összességében nincs azért rossz évünk: az év első 11 hónapjában 20,4 százalékos növekedést regisztráltak az előző év azonos időszakához képest, idén eddig 126 919 új személygépkocsi került forgalomba az országban.

Még mindig szenvednek a gyártók a valós fogyasztási adatokkal

Gyakorlatilag egész Európában igen gyenge számokat produkál az újautó-piac ősszel. A jelentős visszaesésre van magyarázat: számos modellt egyszerűen nem lehetett megvásárolni a kereskedésekben, mivel nem rendelkeznek a frissen életbe lépett WLTP szabályozás szerinti vizsgálati eredményekkel.

Röviden: az autókat most már csak úgy lehet eladni, ha olyan fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatokat mellékelnek hozzájuk, amelyek nem csak gyári- illetve tesztkörülmények között, hanem sokkal inkább a valós felhasználás közben is elérhetőek. A témát korábbi cikkünkben alaposan körüljártuk: Óriási zuhanás az autópiacon - tudjuk, miért nem tudtál új autót venni >>

A magyar piac egyébként a WLTP-szabályozás életbe lépése óta az átlag fölött teljesít, nálunk lényegesen alacsonyabb a visszaesés, mint más fontos piacokon. A helyzet egyébként csak nagyon lassan javul: októberben a piacon lévő modell-verziók mindössze 57 százaléka rendelkezett az új WLTP-nek megfelelő teszteredményekkel a JATO Dynamics adatai szerint, novemberre az arány mindössze 63 százalékra emelkedett.

További számok a magyar piacról

Az új kishaszon-gépjárművekből 2122 került forgalomba novemberben, 0,5  százalékkal több a tavaly novemberinél. Az év első 11 hónapjában 13,3 százalékos növekedés 2017 azonos időszakához képest.

Novemberben 152 új motorbicikli került fogalomba, ami 47,6 százalékos emelkedés tavaly novemberhez képest, idén összességében 31,8 százalékos bővülés.

Az idei év 11. hónapjában 84 új busz kapta meg az engedélyt a forgalomba helyezésre, ami 78,7 százalékkal több a tavaly novemberi adatnál. November végéig 627 új autóbusz állt forgalomba, 14,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG