Az égetett szeszes ital kiskereskedelmi forgalma értékben ugyan nem változott, de mennyiségben 5 százalékkal csökkent 2008 októbere és 2009 novembere közötti időszakban az egy évvel korábbihoz képest - közölte a Nielsen piackutató az MTI-vel.
A piackutató szerint a vizsgált időszakban a forgalom értéke 73 milliárd forint volt, csakúgy, mint egy évvel korábban. A Nielsen adatai szerint a kiskereskedelemben az égetett szeszes italok mennyiségi eladások szerinti rangsorát 19 százalékos részesedéssel a pálinka vezeti a bitter és brandy előtt, majd következik a vodka, likőr, vermut, whisky, rum és gin.
Az eladások értékét tekintve a bitter már korábban átvette a vezetést 22 százalékos piaci részesedéssel, míg a második a pálinka. A vodka és a bitter forgalma a vizsgált időszakban nemcsak értékben, hanem mennyiségben is emelkedett a megelőző egy évhez képest.
Az ivás nálunk társadalmi kényszer |
A mennyiségi eladások 78 százaléka a gyártói márkákra jutott, ez szinte megegyezik az egy évvel korábbi 79 százalékos aránnyal. A pálinka ízei között továbbra is legnépszerűbb a körte, amelyre a mennyiségi eladások 30 százaléka jutott 2008 október-2009 szeptemberben. Ez 1 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban. Utána a barack és a szilva következik, egyaránt 23 százalékkal.
Az égetett szeszes italok bolti forgalma általában kevésbé koncentrált, mint a többi élelmiszeré. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya a mennyiségi eladásokból 34 százalék, 2008 október-2009 szeptemberben. A 201-400 négyzetméteres szegmens 6 százalékkal részesedett.
Szép karriert futott be a pálinka
Lassan elfelejtjük, hogy kell szörpöt készíteni
Emlegetni fogjuk az idei bort
Rendszeresen igyon, ha nem akar sörhasat!
MTI