1p
Akár félmillió forintba is kerülhet egy palack azok közül a muzeális értékű borok közül, amelyeket a budapesti repülőtér új csarnokában a SkyCourtban lehet megvenni április óta. A legtöbben a régiónkból vásárolnak, de akad, aki a Távol-Keletre viszi a bort. Úgy tűnik nem az utolsó pillanatra halasztott ajándékbeszerzésekről van szó, többnyire gyűjtők vásárolják a drága palackokat.

Már közel 30 palack muzeális bor kelt el április óta a budapesti repülőtéri  SkyCourtban. A prémium magyar gasztronómiai termékek között is kétségkívül kiemelkedőnek számító tokaji borkülönlegességek reptéri megjelenése nagy sikert aratott a külföldi utazóközönség körében. A Heinemann Duty Free reptéri bolt kínálatában a Tokaj Kereskedőház összesen nyolcféle muzeális bora található meg, valamennyi tokaji aszú. A legidősebbet (és egyben a legdrágábbat) 1940-ben palackozták, de a legfiatalabb is elmúlt 23 éves. Elsősorban közép- és kelet-európai utasok választják az 1940-1988 közötti, a világon máshol nem elérhető aszúkat, de több palack hegyaljai bor meg sem állt a Távol-Keletig.

Az árusítás áprilisi kezdete óta összesen 28 palack kelt el. Ez a reptér illetékese szerint mindenképpen kiemelkedő eredmény, hiszen a világ egyik legkülönlegesebb, és féltve őrzött nedűi nem az átlag pénztárcájú utazót célozzák meg. A főleg orosz, ukrán, lengyel és cseh vásárlók a legolcsóbb palackért is több száz, a legdrágább, 1940-es évjáratért pedig, nem kevesebb, mint 1800 eurót (kb. 540 000 forintot) hagynak a pénztárnál. Igaz, ezeket a borokat csak különleges szakértők és megszállott gyűjtők vásárolják.

A borok a reptéri üzletben lévő különleges bortrezorban is tökéletesen beállított hőmérsékleten (12 fok Celsius) és páratartalomban állnak. Ez érdeklődők a trezor fölötti polcon tekinthetik meg valamennyi muzeális bor színhelyes másolatát, úgynevezett „dummy”, vagyis látszat-palackokban, mielőtt a vásárlás mellett döntenének. A kivételes minőségről a vásárló egy hivatalos tanúsítványt is kap a Tokaj Kereskedőháztól.

A legkelendőbb az 1988-as 6 puttonyos aszú, amelyből eddig tizenhárom palack talált gazdára, a második helyezett, az 1972-es 5 puttonyos, amit eddig hat vásárló vitt haza. A tehetős utasok harmadik kedvence megosztva az 1956-os 5 puttonyos és az 1968-as 6 puttonyos aszú, ezekből 3-3 palack kelt el eddig. A legértékesebb, 1940-es aszúesszenciából eddig egy palackot vásárolt meg egy orosz utas, de az eddig eladott muzeális borok több mint egyharmadára is orosz nemzetiségű utazó csapott le.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG