1p
Felszámolási eljárás indult a Vörös Autóház Zrt. ellen – tudta meg a gazdaság.hu üzleti hírügynökség. A Skoda, Volkswagen, Seat és Audi autók kereskedőcége a válság után mélyrepülésbe kezdett, az elmúlt időszakban több végrehajtás indult ellene.

A Vörös Autóház Zrt. 2008-ban 2,7 milliárd, 2009-ben 1,7 milliárd, tavaly pedig már csak 617 millió forint forgalmat ért el, 2010-es vesztesége 89 millió forint volt. A könyvvizsgáló csak korlátozó záradékkal fogadta el az éves beszámolót, miután a „a könyvelésben kimutatott összesített egyenlegek nem tükrözik a valóságot, jelentős eltérések vannak."

A pécsi székhelyű társaság ellen több közjegyzői végrehajtás indult az utóbbi időben, múlt héten pedig felszámolási eljárást indítottak ellene. A cég honlapja nem működik, állításuk szerint karbantartás alatt áll. A vállalkozás két magánszemély tulajdonában áll: közvetlen irányítást biztosító befolyása van Vörös Gézának, tulajdonostársa pedig Cserna Csilla.

Vörös Géza egyéni vállalkozóként 1990-ben kezdett Volkswagen és Audi gépkocsik javításával és forgalmazásával foglalkozni, később autószalont hozott létre komplett szerelőműhellyel, amit folyamatosan fejlesztettek.

A társaság 2005-től forgalmaz Seat autókat, s 2008-ban nyitották meg a pécsi Koksz utcai szalont Audi és Seat járművekkel. A Megyeri úti szalonban pedig a Volkswagen és Skoda autókat kínálták, újat és használtat egyaránt.

A Koksz utcai szalon megnyitásáról több újságcikk is született: kiemelten kezelték építéskor a környezetvédelmi szempontokat, az épület hűtését és fűtését talajszondákkal oldották meg.

Nehéz az autókereskedők élete

A válság egyik legnagyobb vesztese Magyarországon a gépjárműkereskedelem: egy szeptemberi felmérés szerint 2007 óta negyedére zuhant az újautó-eladások száma, ami immár a használtautó-piacon is egyre komolyabb zavarokat okoz. Nem véletlen, hogy az Opten céginformáció-szolgáltató heti felszámolás- és végelszámolás-listáján több gépjármű-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás is szerepel.

A 2011/47 -es közlönyben felelszámolás alá kerültek listán szerepel például a CAR - Sale Gépjármû Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., az UNICAR 2000 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a FOKA CAR TRADE Kft., a DAM-CAR Kereskedelmi és Szolgáltató Bt., SU-CAR 2002 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., az AUTÓKIRÁLY Gépjármû-kereskedelmi Kft., az új végelszámolásokat tartalmazó listán pedig a Carimpnext Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Bt., CAR-ASSISTANT Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a CAR SELLER Kereskedelmi és Szolgáltató Zártkörûen Mûködõ Rt., valamint a Schield Autó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG