3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A NAK azt akarja, hogy az áruházlánc vonja vissza a magyar termelőket "megalázó és etikátlan" akcióját.

Felháborítónak tartja a Tesco akcióját a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), mert a néhány napja még 249 forintért kínált dinnyét július 6-9. közötti három napban 99 forintért árulják - közölte a NAK a Privátbankár.hu-val.

A kamara szerint a Tesco tavalyi botrányos dinnyeakciózása után idén újra irreális áron árulja a dinnyét, ezzel veszélyeztetve a gazdálkodók megélhetését. A NAK a Tesco ellen a beszállítókkal szembeni tisztességtelen forgalmazói magatartása, diszkriminatív árképzése, erőfölényével való visszaélése miatt hatósági vizsgálatot kezdeményez a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál. A Kamara egyben azt is vizsgálja, hogy a Tesco ezen piaci magatartása mennyiben ellentétes a Kamara Üzleti Etikai Szabályzatában foglaltakkal.

Dinnyetermelők tiltakoztak a Tesco árpolitikája ellen 2016-ban. MTI Fotó: Soós Lajos

A NAK határozottan kiáll a termelők mellett akkor is, ha azok – akár a bérfejlesztésükért tüntető Tesco-dolgozókkal közösen – újra az áruházlánc üzletei elé vonulnak demonstrálni.

A kamara még a dinnyeszezon előtt Dunaharasztiban egyeztető fórumot szervezett azért, hogy mind az áruházláncok, mind a termelők megismerjék a bel- és külpiaci keresleti és kínálati környezetet. A termelők képviselői már ott jelezték, hogy pozitívan várják a szezont, és határozottan kifejezték azt, hogy a legtöbb üzletlánc tavaly is korrekten értékesítette a magyar dinnyét, kivéve a Tescót. Tavaly nyáron dinnyetermelők a Tesco radikális árleverő akciója miatt teherautóval vonultak a multicég budaörsi központi üzlete elé és tiltakozásul dinnyéket dobáltak oda (lásd fenti képünket). A 2017-es szezont megelőző egyeztetésen elhangzott: az irreálisan alacsony fogyasztói ár a szezon elején elfogadhatatlan a termelők számára, hiszen jóval magasabb a dinnye bekerülési költsége. A fogyasztói árakat látva ezt minden áruházlánc tiszteletben tartja, kivéve a Tescót.

Közép és hosszú távon akkor alakulhat jól a piac a fogyasztók, termelők és a forgalmazók számára, ha folyamatosan jó minőségű és elegendő mennyiségű dinnye kerül a boltokba, a piacokra; és a termelés javítására hatalmas összegeket beruházó gazdáknak hosszú távon meg is térül a ráfordításuk. Könnyen belátható: ha a vásárlók túl alacsony áron kapják a dinnyét, akkor annak a minősége is rosszabb. Ezzel az irreális árral a forgalmazó nem csak a vásárlókat csapja be, hanem tönkreteszi a hazai termelőket, azt kockáztatja, hogy jövőre nem lesz elég hazai dinnye a boltokban.

Miért ennyire olcsó?

A NAK a tavalyi hasonló akció után értetlenül látja és indokolatlannak tartja a Tescóban a héten megjelent magyar görögdinnye esetében alkalmazott árképzési gyakorlatot. A Tesco a hét elején még 249 Ft/kg-ért kínált görögdinnyét, majd a július 6-9. közti időszakra 99 Ft/kg-ért „promóciózza” a dinnyét. A közel 60 százalékos árleszállítás ellen a dinnyetermelők jogosan tiltakoznak, hiszen a piacon nincs túltermelés – sőt, inkább keresleti piac alakult ki –, amely ezt az árat indokolná. Ez a gyakorlat nemcsak tönkreteszi az idei dinnyeszezont, hanem a jövő évi termelés feltételeit és a még minőségibb dinnyetermesztésre irányuló fejlesztéseket is rontja.

A Kamara szerint a Tesco ezen akciója kizárólag saját marketing céljait szolgálja. Nem hagyhatjuk, hogy ennek költségeit a hazai dinnyetermelőkre hárítsa át.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Buksza: baktériumcunami vagy tisztaság a lakásban? Kisokos a mosogatószivacsokhoz, törlőkendőkhöz
Buksza blog | 2024. november 4. 16:17
A háztartásokban használt tisztítóeszközöket időnként ki kell dobni, ám az meglepő, hogy a szakértők szerint milyen gyakran kell ezt megtenni.
Vásárló Összeomlás előtt az étteremlánc, a magyar leány időben váltott
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:36
A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.
Vásárló Kitört a tojásválság, elszálltak az árak: külföldről dobnak mentőövet a szlovák vásárlóknak
Buksza blog | 2024. november 4. 10:27
Szlovákiában a tavalyi madárinfluenza-járvány után ősszel is kitört egy hasonló fertőzés, így várhatóan hazai forrásból nem lesz elég tojás a boltokban. Az árak természetesen nőnek.
Vásárló Három rangos nemzetközi díj a fővárosi luxushotelnek
Natív tartalom | 2024. november 4. 07:00
Három díjat nyert a Mystery Hotel Budapest az Észak-Írországban található Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán.
Vásárló A Penny célba veszi a nyugdíjasokat, dedikált termékeket kapnak az olasz boltokban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 3. 10:37
Olaszországban a Penny kifejezetten az idősek, nyugdíjasok igényeire szabott termékcsaládot hoz forgalomba. A boltlánc szerint a cikkek nagyon egészségesek és csábító a márkanevük.
Vásárló Kid Rock, Elon Musk vagy épp Barack Obama is befolyásolja a nyereményszorzókat – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2024. november 2. 08:56
Milyen nüanszok befolyásolják az oddsokat? Kit látnak esélyesebbnek a Fehér Házért folyó versenyben a magyarok? Kire fogadnak a férfiak és kire a hölgyek? Mi alapján döntenek a fogadók? Milyen eseményekre lehet fogadni, és mekkora nyereményt remélhetnek? Milyen veszélyek leselkednek azokra, akik nem a kellő körültekintéssel választanak fogadóirodát? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Vásárló A Lidl tényleg meghökkentő lépéssel rukkolt elő, bevetette Dr. Günstiget
Buksza blog | 2024. november 1. 14:35
Alaposan megdolgoztatta marketingeseit a Lidl az idei bevásárlási szezon előtt, hogy olyan reklámokkal álljanak elő, amelyek ki tudnak tűnni a vásárlókat elárasztó hirdetésözönből.
Vásárló Folytatódik a műanyagpalack-háború: nekimentek a Coca-Colának és a Pepsinek
Buksza blog | 2024. november 1. 12:58
Vásárlóik átverésével vádolja az Egyesült Államok legnépesebb megyéjének önkormányzata a két legismertebb kólacéget, mert műanyagpalackjaik szerinte nem igazán újrahasznosíthatók.
Vásárló Kihúzta a gyufát, nagy bajba kerülhet a Temu
Buksza blog | 2024. október 31. 18:57
Az Európai Bizottság elégedetlen a Temu által benyújtott jelentéssel, amely arról számolt be, milyen intézkedésekkel igyekeztek megakadályozni, hogy gyanús termékek kerüljenek fel az elektronikus piacterükre.
Vásárló 3 dolog, amitől férfiasabbnak érzik magukat a férfiak
Márkázott tartalom | 2024. október 31. 10:56
A férfiasság érzete az önértékelés egyik fontos alappillére, és számos tényező befolyásolja, hogy egy férfi mennyire érzi magát magabiztosnak és férfiasnak a mindennapokban. A következőkben három olyan tényezőt járunk körül, amelyek jelentős hatással vannak a férfiak önértékelésére és férfiasság érzetére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG