3p
Annak ellenére, hogy minden harmadik ember használ online társkereső applikációkat vagy weboldalakat, nem mindenkinek vannak pozitív tapasztalatai. A Kaspersky Lab által készített friss kutatás szerint a “Nagy Ő” keresése közben rengeteg csalódás éri az embereket - sokan találkoznak hamis információval és/vagy képpel, rosszindulatú linkekkel.

Van, aki csak egyszerűen valótlant állít magáról, de sok esetben csalók igyekeznek információt kiszedni a gyanútlan áldozattól, vagy akár olyan is előfordulhat, hogy arról nem mond valaki igazat, milyen elvárásai vannak egy kapcsolatban.

Kevesen keresek komoly kapcsolatot


A kutatás megállapította, hogy egyelőre kisebbségben vannak azok, akik társkereső alkalmazásokat, például Tinder-t, Badoo-t stb. használnak (11%) komoly kapcsolat, netán házasság céljából. A felhasználók csaknem fele (48%) csupán szórakozásra, 13 százaléka alkalmi kapcsolatra használja ezeket a felületeket.

Rengetegen kamuznak

További problémát okozhat azoknak, akik valóban komoly kapcsolatra és szerelemre vágynak, hogy ezek a társkeresők gyakran tele vannak hamis információval. A megkérdezettek 57 százaléka ismerte el, hogy téves adatokat adott meg online, főként a külsejükkel kapcsolatban, de volt olyan, aki partnerét akarta csaláson rajtakapni, és ezért hazudott magáról.

A hamis profilok elterjedése sokakat arra késztet, hogy elforduljon az online társkereséstől: 20 százaléka a hamis fotók miatt, 12 százaléka a kapcsolati elvárások miatt, 11 százaléka a megtévesztő kapcsolati státusz miatt. Érdekes és meglehetősen ironikus tény, hogy a csalók intenzívebben reagálnak a hamis adatokra, mint becsületes társaik.

A csalók a csalókat találják meg?

Pozitív következménye az online társkeresőktől való kiábrándulásnak, hogy egyúttal számos kiberfenyegetésnek is gátat szabhatunk, mivel minden 10. felhasználó találkozott olyan online profillal, amely személyes információt próbált kicsalni, netán konkrét pénzügyi adatokat és/vagy olyan rosszindulatú linket vagy programot küldött, amely megfertőzte a készülékeket.

Izgalmas azt látni, hogy a hamis profilok felhasználóinak 16 százaléka tapasztalt olyan kibertámadást, mint egy malware- vagy egy zsarolóvírus-támadás, míg a teljesen őszinte felhasználók mindössze 5 százaléka találkozott ezzel.

Az online társkereső felületek használata nagyszerű módja annak, hogy új emberekkel ismerkedjünk a manapság tapasztalható felgyorsult és elfoglalt világunkban, emiatt könnyen érthető, hogy miért veszi igénybe minden harmadik ember - mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business divíziónak vezetője.

Ez így egyszerűnek hangzik, azonban nem az, hiszen a nagy mennyiségű hamis információ nehezíti a komoly szándékot, illetve a csalók és bűnözők is visszaélnek ezekkel az alkalmazásokkal. A puszta tény, hogy néhányan olyan dolgokban csalnak, mint a kinézet, vagy a kor stb., rávilágít arra, hogy milyen könnyedén lehet a digitális tér hátrányait kihasználni. Ezért is fontos hangsúlyozni, hogy vannak, akik ártó szándékkal használnak ilyen szolgáltatásokat és ebből kifolyólag a Kaspersky Lab a tudatosságra szeretné ösztönözni a felhasználókat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG