Az új autók eladása tavaly 20 százalékkal, 67 500-ra nőtt, így a tavalyi teljes személyautó forgalom meghaladta a 160 ezret - tette hozzá. Európában tavaly 12,5 millió új személyautó talált gazdára, ez 600 ezerrel több a 2013. évinél, de még mindig messze van a 2007-es 15,7 milliós csúcstól. Magyarországon 2007-ben 176 ezer új autót adtak el, ehhez akkor mindössze 24 ezer használt autó eladása társult - ismertette a további adatokat Erdélyi Péter.
Közölte, a tavalyi használtautó-import különlegessége az, hogy a közel százezer behozott kocsi 43 százaléka a prémium, illetve luxus kategóriába tartozott. A 11 és 15 év közötti használt autók aránya 34, míg az ettől is öregebbek aránya 25 százalék volt tavaly.A használt személyautók importjának tavalyi megugrásában szerepe volt annak is, hogy az idén már nyomon követi az adóhatóság az érzékeny áruk útját, így az áfa nélküli autóbehozatal is visszaszorul - erről Knezsik István, a 90 vállalkozást tömörítő Autós Nagykoalíció elnöke beszélt a tájékoztatón.
A 16 tonna össztömeg feletti haszonjárműveknél, a kamionoknál a forgalom már elérte a válság előttit, a tavalyi eladás 4438 volt - ismertette Dér Péter, az MGE elnökségi tagja. A teljes haszongépjármű-forgalom 91 százalékát adják a kamionok. Az eladásokat segítette a növekedési hitelprogram is. A magyar buszállomány 14 ezer darab, ebből 6700-at a Volán vállalatok, míg 1900-at a BKV üzemeltet. Az előbbinél 12 év, míg az utóbbinál 18 év a járművek átlagos életkora. Ahhoz, hogy ne öregedjenek tovább a buszok, évi 600 újat kellene forgalomba állítani, ezzel szemben tavaly 467-et adtak el - mondta Dér Péter. Magyarországon tavaly tovább csökkent a motorkerékpárok eladása. Az 1832 eladott új jármű 3,3 százalékkal kevesebb a 2013. évinél. Szlovákiában tavaly 4528, míg Csehországban 11 032 motor kelt el. Használt motorkerékpárból 10 százalékkal több, 5800 érkezett tavaly az országba, ezek kétharmada 10 évnél idősebb - mondta Borbulya Tamás, az MGE elnökségi tagja.