3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A svájci bicska mögött 140 éves múlt áll, ám a fejlesztése soha nem áll meg egy pillanatra sem. Más kérdés, hogy amire a gyártó most készül, az igencsak meglepő változást hoz a bicska történetében.

A bicska a magyar nyelvben „összecsukható zsebkést” jelent, így érdekes lesz svájci bicskának nevezni a legendás zsebkésnek azt a változatát, amely nem tartalmaz majd késpengét.

„Az új sokfunkciós eszköz fejlesztésének korai szakaszában tartunk, amely nem tartalmaz majd kést” – árulta el a CNN-nek a svájci Vitorinox vállalat szóvivője.

Betesz a szigor

A vállalatot 1884-ben alapította Karl Elsener, azóta generációról generációról öröklődik és követi az eredeti, igazi svájcibicska-gyártás hagyományát. A vállalatnak az elmúlt években más termékkel is foglalkoznia kellett, például időmérő eszközökkel, parfümökkel, mert az erős svájci frank felzabálja a külföldi bevételekből származó hasznot.

Bicska mini
Bicska mini
Fotó: Facebook

A kés nélküli zsebkésre a svájci Blick nevű újság híre hívta fel a CNN hírtelevízió figyelmét. Ez arról szólt, hogy ifjabb Carl Elsener, a vállalat vezérigazgatója aggódik, hogy a kések hordása számos országban egyre szigorúbb szabályozás alá esik. Az ezekkel elkövetett bűncselekmények szaporodása miatt a brit kormány új szabályozást készít elő ezen a téren.

„Angliában és bizonyos ázsiai országokban csak akkor lehet kés az embereknél, ha arra a munkájukhoz szükségük van. Amikor valaki például moziba vagy vásárolni megy, akkor nem lehet nála zsebkés” – mondta Elsener. A kést sok országban inkább fegyvernek, mint munkaeszköznek tekintik. Ezért a svájcibicska-gyártó például bringásoknak vagy más sportot végzőknek kés nélküli eszközt fejleszt.

Abból indulnak ki, hogy például a kerékpárosoknak útközben nem késre van szükségük, hanem néhány alapvető szerszámra, mivel gyorsan elvégezhetnek apróbb javításokat a bicajukon. Ezen jár a vállalat fejlesztőinek agya. Persze az új terméket második bicskának fogják ajánlani az eredeti, kést is tartalmazó svájci bicska mellé.

Ötpercenként

A Quartz magazinban megjelent statisztika szerint a svájci vállalat naponta 45 ezer svájci bicskát állít elő. Egy termék a sokfunkciós eszköz összetettségétől függőn különböző idő alatt készül el. Az átlag öt perc.

A legtöbbet kínáló Work Champ XL bicska 29 képességgel rendelkezik. Ára az USA-ban 215 dollár (jelenlegi árfolyamon mintegy 80 ezer forint). Összesen 400 változatban készülnek a svájci bicskák.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG