A népszerű, de sok vitát kavart Tide Pods mosószeres kapszulák hamarosan távozhatnak - első körben - az amerikai lakásokból. A terméket fejlesztő Procter&Gamble ugyanis bemutatta új mosószer-adagoló módszerét, ami kapszulák helyett kvázi „csempékbe” sűríti az egy-egy mosási körhöz felhasználandó mosószer mennyiségét.
A termék neve Tide Evo, amiben az evo bizonyára az evolúcióra utal. Egy négyzet keresztmetszetű tablettáról van szó, amely műanyag helyett újrahasznosítható papírból van - írja az újdonságról a Business Insider. A papírkapszulákban hat rétegben miniatűr rostok vannak, ezek tartalmazzák a mosószert, ami vízben kioldódik belőlük. A terméket hideg vizes mosáshoz ajánlják, ami azt jelenti, hogy a fogyasztó megspórolhatja a vízmelegítéshez szükséges energiát. Ennek a környezetvédők is örülnek. A termék tavasszal mutatkozik be először Colorado államban, majd ezt követően még idén az Egyesült államok egész területén. A gyártó pr-ja szerint „meghallották” a fogyasztók kifogásait a korábbi változattal szemben, ezért egy évtizedes fejlesztés nyomán előálltak az újdonsággal.
A Tide Evo elődje, a Tide Pods 2012-ben került piacra óriási reklámkampánnyal kísérve. Egy éven belül félmillió darabot adtak el belőle, ám később megsavanyodott a sikersztori. Az első bajt a közösségi médiában megjelent posztok okozták, amik arra biztatták az embereket, hogy egyék meg a kapszulákat. Válaszul a P&G keserű összetevőt adott a termékhez és mellékelt egy figyelmeztetést, hogy gyermekektől távol tartandó. Nemrégiben azonban újabb csapás érte a kapszulákat. Nevezetesen New York városának önkormányzata betiltotta az árusításukat, mert mert a természetes vizeket károsító összetevőt találtak bennük. A P&G tagadta ezt a vádat.