A kormány mai ülésére kerülő törvényjavaslat szerint a kamarák beleszólhatnának az 500 négyzetméternél nagyobb alapterületű kereskedelmi egységek létesítésébe
A kormány mai ülésére kerülő törvényjavaslat szerint a kamarák beleszólhatnának az 500 négyzetméternél nagyobb alapterületű kereskedelmi egységek létesítésébe - írja szerdai számában a Napi Gazdaság és a Népszabadság.
A törvényjavaslat a kereskedelmi és iparkamrákról szól, amelyek közül a területi kamarák jóváhagyása lesz szükséges a 2500 négyzetméternél kisebb alapterületű áruházak létesítéséhez, a 2.500 négyzetméternél nagyobb szupermarketek építéséhez pedig az országos kamarák jóváhagyására lesz szükség.
Jelenleg az önkormányzat saját hatáskörében dönt építési engedélyek kiadásáról, a készülő jogszabály szerint viszont az önkormányzat csak akkor adhat ki építési engedélyt, ha az illetékes kamarák hozzájárulásukat adták.
Mind a két lap arról ír, hogy a készülő jogszabály újabb frontot nyitna a kiskereskedelemben szemben álló kicsik és nagyok között, de kicsik és kicsik között is.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.