A UPC Magyarország a hatályos jogszabályoknak és az érvényes szerződési feltételeknek megfelelően ajánlja előfizetőinek a szerződésük ráutaló magatartással történő megkötését - tartalmazza a társaság keddi közleménye, amelyben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által hétfőn közöltekre reagált.
A hatóság hétfőn jelentette be, hogy hivatalból vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy a UPC a hírközlési jogszabályoknak megfelelően kívánja-e módosítani szerződéseit ügyfeleivel. A hatóság a cég előfizetőit gondosságra intette és arra figyelmeztette őket: ha elfogadják a módosítást, később akár díjemelést is könnyen érvényesíthet a szolgáltató.
UPC: nincs ebben trükk, csak formai változásról van szó
A UPC közölte, hogy a szerződés megújítása kizárólag formai változást jelent, annak érdekében, hogy az előfizetők számára is megkönnyítse, egyszerűbbé és gyorsabbá tegye az ügykezelést. Az esetleges félreértések tisztázása érdekében a UPC egyeztetést kezdeményezett a szerződésmódosítást vizsgáló NMHH-val.
A társaság hangsúlyozza: az új szerződések ugyanazzal a tartalommal jönnek létre, mint a korábbiak, a szolgáltatásokhoz kapcsolódó egyetlen feltétel sem változik. A hatályos jogszabályok minden szerződéses forma esetén ugyanolyan jogokat és lehetőségeket biztosítanak a fogyasztóknak - tudatták. Ugyanakkor a ráutaló magatartással létrejött szerződések lényegesen kevesebb adminisztrációs terhet rónak a szolgáltatóra és az előfizetőre is.
A ráutaló magatartásos szerződéskötés bevett szokás
A ráutaló magatartással történő szerződéskötés a hírközlési szabályozásban is hosszú évek óta létező, tömegesen használt szerződéskötési forma. A szolgáltatónak ebben az esetben is a jogszabályban meghatározott módon, közvetlenül, írásban kell értesítenie az ügyfeleket.
A UPC ugyanakkor azt is közölte: a módosítások elfogadásához vagy elutasításához a ráutaló magatartásos forma sokkal rugalmasabb módszert biztosít: postai írásos vagy telefonos szóbeli visszajelzés helyett pusztán a szolgáltatás igénybevételének folytatásával és a havidíj megfizetésével jelezhetik álláspontjukat az előfizetők, de emellett a szokásos ügyfélszolgálati elérhetőségeken is nyilatkozhatnak választásukról.