3p

Újabb kampány indul a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítéséért.

Újabb kampányt indít a Budapesti Közművek keretében működő FKF, hogy meggyőzze a ma még kétkedő lakosokat arról, hogy szelektíven gyűjtsék a szemetet. Ezen belül is hangsúlyt fektetnek arra, hogy megmutassák, hol a helye az italos kartonoknak.

Januártól ugyanis a tej és a gyümölcslevek dobozait is a sárgafedelű kukákban kell gyűjteni Budapesten. Mára sok budapesti megtanulta a leckét, de még nem mindenki, ezért indul az új kampány.

Nem közismert, de az italos dobozok csak 70 százalékban készülnek papírból, bőven tartalmaznak még műanyagot, sőt a legtöbbjük belül egy vékony alumínium réteget is. Korábban ezeket a papírral együtt gyűjtötték, azonban feldolgozni már nem lehetett együtt őket. A BKM jelentős lépést tett a körforgásos gazdaság felé azzal, hogy kikerülnek az italos dobozok a papírhulladékok közül, így a sokkal tisztább papírhulladékot válogatás nélkül lehet újra hasznosítani. Az italos kartondoboz pedig nagyobb arányban hasznosul a sárga (fém- és műanyaggyűjtő) tartályba kerülve.

A BKM tavaly év végi tájékoztató kampánya sokakat elért. A cég facebook közleményét csaknem 1 millióan olvasták, ami azt mutatja, hogy a budapesti lakosság zöme figyel arra, hogy környezetkímélő módon kezelje a hulladékot. Sokan vannak még ugyanakkor, akik nem, vagy nem megfelelően gyűjtik szelektíven a hulladékot. Nekik szól az ismételt tájékoztató kampány. Kukákra készült, ingyenes matricák segítik a lakosok tájékoztatását arról, hogy mit hol gyűjtsenek. Szintén térítésmentesen hozzáférhető plakátok ismertetik, milyen hulladéktól hogyan lehet díjmentesen, környezetkímélő módon megválni. A matricák és a plakátok az FKF ügyfélszolgálati irodáiban és a nagyobb, vasárnap is nyitva tartó hulladékudvarokban is átvehetők, ahogy kérésre postán is kézbesítik azokat. A BKM igyekszik a társasházak közös képviselőit is elérni.

Fotó: Budapesti Közművek
Fotó: Budapesti Közművek

Dr. Kiss Tibor, hulladékgazdálkodási főigazgató lapunknak elmondta, hogy tapasztalataik szerint a budapestiek egyre nagyobb hányada már helyesen gyűjti a szelektív hulladékot, és ennek köszönhetően évente legalább 90 tonna italos karton hasznosulhat újra. Ami pedig a körkörös hulladékgazdálkodás egészét illeti, évente mintegy 50 ezer tonna hulladék kerül vissza a körforgásba Budapesten. Az új kampány jóvoltából remélhetőleg minél több fővárosi lakos követi majd azoknak a példáját, akik számára már hétköznapi rutin a szelektív hulladékgyűjtés.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG