BUX
36 363.83
+0.17%
+61.00
OTP
10 920.00
+0.37%
+40.00
MOL
1 795.00
-0.83%
-15.00
RICHTER
7 075.00
+0.64%
+45.00
MTELEKOM
385.00
-0.52%
-2.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2017. augusztus 15. 08:32

Az e-kereskedelem rohamtempóban nő, így nem csoda, ha a kapcsolódó szolgáltatások piacán is jelentős emelkedést láthatunk. A futárszolgálatok mellett ugyanakkor van egy sokkal rugalmasabb mód, amit szeretnek a magyarok és a kelet-közép európaiak. A Roland Berger tanulmánya szerint a következő évtizedekben a háromszorosára nőhet a csomagküldő pontok száma a térségben – mutatjuk, miért és hogyan.

Talán még ma odaér

Az e-kereskedelem teljes kiskereskedelmen belüli részesedése a két számjegyű éves növekedési ütem ellenére ugyan még mindig nem érte el a 10 százalékot Európában, mégis egyre több iparág és termék számára válik megkerülhetetlen szereplővé. A kezdetben népszerű könyvek mellett immár műszaki cikkek, friss élelmiszerek, ruházati vagy éppen pipereholmik esetén is mindennaposnak számít az online rendelés.

Az e-kereskedelem fejlődése kiemelkedően befolyásolja a vásárlóhoz való kiszállítás értékláncában résztvevő szereplőket. A legjelentősebb változás azonban a csomagkézbesítő vállalkozásokat érinti, ők azok, akik a logisztikai folyamat utolsó elemeként eljuttatják az ügyfél rendelését egy általa kiválasztott átadóhelyre, ezt közölte a Roland Berger a Privátbankár.hu-val.

A futároktól egy darabig még nem kell búcsúzni

Jelenleg az internetes vásárlások többsége még mindig házhozszállítással történik. A magasabb szintű vevői elvárások (mint például a gyors kiszállítás, a rugalmas hozzáférés, vagy a kedvező díjak) és a technológiai innovációk (pl. automatizált eszközök) azonban együttesen teljesen új csomagátvételi üzleti modellek és együttműködések elterjedéséhez vezetnek. Míg startup cégek közösségi szolgáltatásokra épülve kísérleteznek csomagkézbesítéssel, addig a logisztikai szereplők okos csomagautomatákat telepítenek, az e-kereskedők pedig fizikai üzlethálózattal rendelkező vállalatokkal fognak össze.

Az átvevőhelyi csomagkézbesítés szegmensében számos piaci szereplő jelent meg az elmúlt években, köztük országos postai szolgáltatók, globális csomagküldő vállalatok, kiskereskedelmi hálózatok, akár közvetlenül e-kereskedők vagy éppen innovatív startupok vesznek részt a rendelések kiszállításában.

Nálunk is rengeteg a postapont

Az átvevőhelyi csomagkézbesítés piaca Magyarországon kifejezetten fejlettnek mondható a régióhoz képest. A Magyar Posta saját és partnerhálózata mellett az árus lapterjesztő Lapker Zrt. által 2009 óta működtetett Pick Pack Pontok, valamint a GLS csomagátvételi pontjai a legnagyobb szereplők. Az országszerte több mint négyezer átvevőhely között jelentős számban találhatóak a kézbesítőcégekkel együttműködő benzinkutak, valamint további lánchoz tartozó és független kiskereskedelmi egységek is.

Ráadásul az elmúlt egy-két évben folyamatosan terjednek a csomagautomaták is, amelyek forgalmas közlekedési helyszíneken már 7/24 átvételi lehetőséget biztosítanak. A Roland Berger a magyarországi last-mile pick-up piac jelenlegi méretét 5 milliárd forintra becsüli – ez az összeg mai értéken 2030-ig akár 18 milliárd forintra nőhet. A szolgáltatás potenciálja azonban Schannen Frigyes szerint messze túlmutat a csomagátvételen: "Az átvevőhelyek stratégiai jelentőségű ügyfélkapcsolati pontokká fognak válni, ami kulcsfontosságú lesz a B2C kereskedők számára. Ezért a vállalatoknak már most meg kell kezdeniük a jövőbeli versenyelőny megalapozását."

Csúcsra járnak a webshopok – de akkor mitől félnek ennyire a magyarok?

Az online kereskedelem folyamatosan fejlődik Magyarországon, jelenleg a teljes kereskedelemnek mintegy 5 százalékát adja, de számos esetben – különösen ünnepek táján – elképzelhetetlennek tartjuk nélküle az életet. Mégis, a magyarok többsége még mindig szkeptikus az online rendeléssel kapcsolatban. Égető kérdéseid vannak a biztonságról? Segítünk választ találni rá. >>>

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


Vásárló Drágulnak az üzemanyagok - mire lehet számítani a kutakon?
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 10. 11:43
Aki tankolni akart, jobban jár, ha még szerdáig elintézi.
Vásárló Durván elszálltak az élelmiszerárak: 10 százalék fölé került az éves áremelkedés
Gáspár András | 2020. augusztus 10. 06:04
Bár a kosarunkat szinte forintra ugyanannyiért tölthetjük meg most, mint egy hónappal ezelőtt, a kép csalóka: két és fél éve nem mértünk akkora éves áremelkedést a hazai hipermarketekben, mint most augusztusban. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma esetében három (!) számjegyű az áremelkedés.
Vásárló Az utazási irodák menteni akarják a menthetőt
Privátbankár.hu | 2020. augusztus 8. 19:15
A koronavírus miatti globális leállás legnagyobb vesztesei között természetesen ott találjuk az utazási irodákat. Mit tehet egy iparág, amely a határok átlépéséből él, egy olyan időszakban, amikor az összes ország bezárt? Megpróbálja valahogy kihúzni, amíg tisztul a kép, és újra zöld jelzést kapnak az útlevelek, addig pedig – tulajdonképpen érthető módon – hallgat.  
Vásárló Lehetséges külföldi munkát találni nyelvtudás nélkül?
Márkázott tartalom | 2020. augusztus 3. 12:45
Bár a vírusválság megakasztotta a szabad mozgást a világban, még mindig sokan gondolkoznak külföldi munkavállaláson. De lehet-e külföldi munkát találni nyelvtudás nélkül?
Vásárló Nyáron is táplálkozhatsz egészségesen
Márkázott tartalom | 2020. augusztus 3. 10:17
Végre itt az igazi nyár, amikor szinte az ember nem is kíván semmilyen nehéz és bonyolult ételt. Ez annak is köszönhető, hogy a testünk a meleg miatt nem kíván semmi olyat, amit nehezen lehet emészteni. Éppen ezért a legjobb, ha inkább a zöldségekre és hasonló finomságokra koncentrálunk a fokozott folyadékpótlás mellett.
Vásárló 5 hasznos tipp mikrohullámú sütő vásárlásához
Márkázott tartalom | 2020. augusztus 2. 10:22
A mikrohullámú sütő minden konyha egyik leggyakrabban használt praktikus eszköze, sokan mégsem fordítanak elegendő figyelmet a kiválasztására, pedig az egyes típusok között igen jelentős különbségek lehetnek.
Vásárló Így rendeltünk online a járvány alatt
Kollár Dóra - Valkai Nikoletta | 2020. augusztus 1. 11:44
A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.
Vásárló Ezért bizonyulhat okos döntésnek a hővisszanyerős szellőztető rendszer használata
Márkázott tartalom | 2020. augusztus 1. 10:27
Miként lehet hatékonyan és szemmel láthatóan csökkenteni a fűtési rendszer működése közben akaratlanul is fellépő hőveszteséget? Erre a kérdésre ad egyértelmű választ a hővisszanyerős szellőztető rendszer alkalmazása.
Vásárló Kerékpáros computer, amely segít az előtted álló célok elérésében
Márkázott tartalom | 2020. július 31. 10:44
A kerékpározás sokaknál több, mint szabadidős kikapcsolódást jelentő tevékenység. Vannak, akik versenyszinten foglalkoznak a sportággal, és céljuk a győzelem elérése, méghozzá teljesítményük folyamatos monitorozása és fokozása mellett.
Vásárló Kreatív és ötletes megoldások dekorációs világítások által
Márkázott tartalom | 2020. július 31. 10:36
A dekorációs világítás alkalmazása ma már nemcsak az előkelő rendezvényhelyszínek és luxusotthonok kiváltsága, hiszen a modern fényforrásoknak hála könnyedén az otthonunkba költöztethetjük a korszerű világítástechnika remekműveit.
hírlevél