Egy eladó eltávolítja a Galaxy Note 7 reklámját egy szöuli üzletből október 11-én, miután a készülék gyártását és értékesítését világszerte leállították. Fotó: EPA/YONHAP |
Hogyan juttassuk vissza a veszélyes telefonokat a Samsungnak?
A kérdés komoly fejtörést okoz, és többféle válasz is van rá. Az egyik a brit Royal Mail válasza: ők egyszerűen nem hajlandóak Note 7 telefonokat szállítani. Aki küldeményt ad fel, annak meg kell mondania, mi van benne; ha kigyulladós telefon, akkor nem veszik fel a csomagját. A britek így a Royal helyett a UK Maillel küldhetik vissza a visszahívott phableteket - legalábbis ha az Egyesült Királyság területén vásárolták őket a Samsung online boltjából - írja a Bloomberg.
A két nagy amerikai szállítmányozó vállalat, a FedEx és a UPS viszont hajlandó elszállítani a Note 7-eseket, de azért nem csak úgy simán egy buborékos borítékban. Egy speciális, tűzálló dobozba kell beletenni a készüléket, ami a hibás lítium-ion akkumulátorok szállítására szolgál, és még ezeket sem engedik fel a repülőkre, csak földi/vízi úton szállítják őket. A Note 7 tulajdonosainak tehát meg kell várniuk, amíg a szabályoknak megfelelő csomagolóanyagot megkapják, és csak ezután viszik el tőlük a készülékeket. A Samsung és a Verizon mobilszolgáltató az amerikai vásárlóknak tűzbiztos csomagolásokat küld ki, amelyek feladásáért a vásárlóknak már nem kell fizetniük, azt a cégek rendezik.
Persze személyesen is vissza lehet vinni a telefonokat az átvevőpontokra, bár ha a futárszolgálatok ennyire óvatosak, valószínűleg mindenkinek érdemes vigyáznia.
Mi a bajuk a telefonoknak?
A Samsung azután döntött a Note 7 globális visszahívásáról, hogy a visszahívott készülékek helyett adott cseretelefonokkal kapcsolatban is felmerült a gyanú, hogy ugyanúgy veszélyesek.
A Samsung még nem közölte, hogy mi okozta a legutóbbi incidenseket. A Bloomberg kormányzati vizsgálatokra hivatkozva azt írja: elképzelhető, hogy egy külön probléma okozta a cserekészülékek túlmelegedését. A Samsung azt közölte, a vizsgálat időbe telik, korai lenne bármiféle találgatásba bocsátkozni. Részleteket ugyan nem árultak el, de elmondták: megvan a biztonságos megoldásuk a hibás telefonok megsemmisítésére.
A Samsung eredményén persze nyomot hagy a zászlóshajónak szánt készülék körüli botrány: 2,3 milliárd dollárral csökkentették a harmadik negyedévre vonatkozó profitvárakozásukat szerdán.
Üzentek a magyaroknak is
A Samsung Magyarország a Facebookon tett közzé egy posztot szerdán, amiben sajnálatukat fejezik ki, hogy ezúttal nem tudták azt a megszokott magas minőséget biztosítani, melyet a Samsungtól az ügyfelek elvárnak. Arra kérnek minden Galaxy Note 7-tulajdonost, hogy ne használják tovább készülékeiket: mentsék róla az adatokat, majd kapcsolják ki. A készülékeket a vásárlás helyszínén Galaxy S7, Galaxy S7 Edge vagy bármilyen Samsung Galaxy okostelefonra cserélik az árkülönbözet visszatérítésével. Másik lehetőségként a Galaxy Note7-tulajdonosok igényelhetik a teljes vételár visszatérítését.