3p
Hány ember kell egy Tescóba, hogy jól működjön? A cég és a szakszervezet emberei most megpróbálják meghatározni. Ehhez jól és rosszul működő üzletekbe is elmenne.
Bevásárlókocsik a bezárt Tesco áruház parkolójában, Hajdúböszörményben 2015. február 5-én. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Szerdán egy dunántúli megyeszékhelyen indul a Tesco országos szintű munkavállalói létszámfelmérése, amelynek célja, hogy boltméretekre és -típusokra lebontva meghatározza a megfelelő színvonalú szolgáltatás biztosításához szükséges minimális dolgozói létszámot - mondta Karsai Zoltán, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) sztrájkbizottságának elnöke kedden az MTI-nek. A Tesco az információt megerősítette.

Megnézik, milyen egy jó Tesco

A szóban forgó áruházba látogat a Tescónál működő két munkavállalói érdekképviselet, a KASZ és a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének (KDFSZ) képviselői, néhány szakértő a szakszervezetektől és a munkáltató részéről egy 5 emberből álló munkacsoport, aminek néhány tagja országos döntési joggal rendelkezik. Azért pont ezt az áruházat választották, mert itt a Tesco szerint a dolgozói létszám rendben van, az áruház elfogadhatóan működik.

Közben a Tesco másban is együttműködik a szakszervezetekkel, legutóbb a bérkövetelést már elfogadták >>

Karsai Zoltán közölte: az adott áruházban megvizsgálják majd a kasszasor állapotát, hogy hány pénztáros dolgozik a boltban, mennyire kell a kasszáknál besegíteni a kereskedelmi területen dolgozóknak. Ez azért lesz fontos, mert a hasonló méretű áruházaknál, ha a szerdai felmérésnél mindent rendben találnak, akkor az itt szerzett tapasztalatok adják majd a viszonyítási alapot egy jól működő áruház működtetéséhez és mindezeket más típusú áruházaknál is fel tudják majd használni - mondta. Karsai Zoltán a jól működő áruház egyes jellemzői közül példaként említette, hogy fel vannak töltve a polcok, a kasszasornál nincsenek kígyózó sorok.

Legközelebb egy "rossz boltba" mennek

Az országos szintű felmérésnél a boltok kiválasztását a "jó bolt - rossz bolt" szisztémája határozza meg, ez azt jelenti, hogy megnézik azokat a boltokat, ahol a sztenderdek működnek, vagyis fel vannak töltve a polcok és a kasszasor is megfelelően üzemel, ilyen áruháznak számít az a bolt is, amelyet szerdán megvizsgálnak. A létszámfelmérés következő állomása majd egy úgynevezett "rossz bolt" lesz, ami az előzőnek pont az ellenkezője és amelyről még nincs végleges döntés, így Karsai Zoltán a negatív példaként feltüntetett áruházról nem adott bővebb tájékoztatást.

Karsai Zoltán szólt arról is, hogy a szerdán kezdődő átvilágítási sorozat tapasztalatai hatással lesznek a szakszervezetek által javasolt létszámbővítés mértékére, hiszen ennek fényében kapnak pontos képet az áruházláncban uralkodó állapotokról, a munkavállalók létszámáról és leterheltségéről.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG