3p
Ismét volt tavaszi élelmiszerbiztonsági ellenőrzés.

A korábbi évekhez hasonlóan idén március 1-jén is útjára indult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés, amit Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár rendelt el.

A hatóság elsősorban a húsvéthoz kapcsolódó termékeket, illetve az ilyenkor kiemelt forgalmat bonyolító élelmiszervállalkozásokat vizsgálja.

Az ellenőrzés félidejéig 2135 ellenőrzést végeztek el a szakemberek és a szabálytalanságok miatt kiszabott bírság meghaladta a 7,3 millió forintot. A szezonra jellemző termékek mellett, az akció új elemeként, a tojásfestékeket is megvizsgálta a Nébih, ami igazán megnyugtató eredményt hozott.

Az egy évtizedes múltra visszatekintő ellenőrzés-sorozat a tavaszi szezonban minden évben a húsvét hétfőt megelőző időszakban zajlik. Az átfogó vizsgálatot az Földművelésügyi Minisztérium rendeli el, majd a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal koordinálásával a Nébih és a megyei kormányhivatalok szakemberei folytatják le az élelmiszerláncban.

Több terméktípust is megnéznek

Ahogy az ilyenkor kínált árucikkek is sokfélék, úgy a vizsgálat is széles spektrumú: a pácolt, füstölt, nyers vagy főtt húskészítményektől – különösen a sonkától – kezdődően, a tojáson át az édesipari termékekig, az alkoholos italokig, valamint a szezonális zöldség- és gyümölcsfélékig terjed.

Az ellenőrzés-sorozat első időszakában, azaz március 1-je és 18-a között felkeresett 1 958 létesítmény esetében összesen 5 alkalommal volt szükség az élelmiszervállalkozás tevékenységének korlátozására, s bár ez a szám csökkenést mutat a tavalyi év hasonló időszakához képest, a feltárt szabálytalanságok – és a velük összefüggésben alkalmazott bírságok – tekintetében romlott a helyzet. A szakemberek 74 esetben róttak ki bírságot, melynek összege meghaladja a 7,3 millió forintot.

A 2017-es tavaszi szezonális vizsgálat „félidős” adataival összehasonlítva, idén kevesebb higiéniai hiányosságot (az összes ellenőrzés 3,6 százalékában) tapasztalt a hatóság. Az ellenőrzés alá vont termékek esetében több minőségi, valamint összetételbeli (3,4 százalék) probléma adódott, mint egy évvel ezelőtt, a nyomon követhetőség viszont egyértelműen javult (2,2 százalékról 1,3 százalékra mérséklődött a hiányosságok aránya).

Minden rendben volt a tojásfestékekkel

Idén első alkalommal a kereskedelemben kapható tojásfestékek ellenőrzésére is sor került. Az országszerte megmintázott 44 tojásfesték csomagból 126 különböző tojásfestéket vizsgált meg a Nébih laboratóriuma. Csupán egy esetben fordult elő, hogy egy piros festék a jelölésen feltüntetett azorubin (E122) helyett neokokcint (E124) tartalmazott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG