Óráról órára erősödik a most készülő országos taxisrendelet elleni tiltakozás. Soprontól Békéscsabáig elfogadhatatlannak tartják a személyszállítók a tervezett szigorításokat, amelyek többek szerint rengeteg taxist ellehetetlenítenek – írja Népszabadság.
Téli gumi a melegben? Forronganak a budapesti taxisok is. A hatályos szabályozás szerint ugyanis október közepétől már téli gumikkal kellene hajtaniuk autóikat, s a szabály megszegőit bírság fenyegeti – miközben az indián nyár okán nemhogy az átlaghőmérséklet, de sok esetben még az éjszakai minimum sem süllyed 7 fok alá, ahol indokolt a téli gumi használata. |
A kormány azt hangoztatja, hogy vállalkozásbarát politikát folytat, ám ha a készülő országos taxisrendeletet úgy fogadják el, ahogy mi ismerjük, vagyis csak hétéves koráig lehetne használni az autót, a sofőrnek pedig ötévente vizsgáznia kellene, akkor az nem segíti, hanem épp ellenkezőleg, hátráltatja, ellehetetleníti a piac szereplőit - jelentette ki az egyik soproni taxiscég vezetője. Érveik szerint ők nem a fővárosban dolgoznak, vidéken nincs olyan forgalom, mint Budapesten. Egy békéscsabai fuvarozó szerint a sofőrök döntő része számára a hétévesnél fiatalabb autó árának kitermelése megoldhatatlan feladat, így lényegében most kiütnék a piacról azt, aki a közelmúltban 4-5 éves kocsiba fektetett. Ráadásul, mivel a kocsikat évente kell vizsgára vinni, nem sok értelme van a hétévesnél öregebb autókat kiseprűző szabálynak.
A vidéki taxiscégek rendkívül nyomott tarifával dolgoznak, messze vannak a budapesti díjaktól. Ebből egy autó lecseréléséhez szükséges tőkét viszonylag rövid idő alatt kitermelni elképzelhetetlen. Az sem lenne megoldás, ha emelnék a tarifát, hiszen úgy jelentősen csökkenne a kereslet a szolgáltatás iránt.
A vidéki taxisok abban partnerek lennének, hogy a KRESZ változásai miatt időközönként egy „frissítő tanfolyamot” elvégezzenek, ám az érthetetlen, miért kellene bizonyos időközönként újra vizsgázni – azt csak új bevételi forrást jelenten a kormánynak szerintük.
A fuvarfelvétel szabályozását is betarthatatlannak, ezért fölöslegesnek nevezték, mint ahogy azt is, hogy a taxis egy másik településre fuvart vállalva visszafelé ne vehessen fel utast.
A szabályozással a piacon lévő vidéki sofőrök jelentős részét padlóra küldenék, ami okán egyre komolyabb a vélekedés, hogy az iparágat valaki kinézte magának, és nagyon kell neki.
A Népszabadság ugyanakkor úgy értesült, hogy tegnap délelőtt a rendelet egy újabb változata „került ki” a minisztériumból, ám ennek részletei még nem ismertek.