VW Sharan, VW Golf és a magyar úthálózat
Az egyik legnagyobb hazai cég, a Szervokormány javítás csapata érdekességeket tett közzé a saját tapasztalataik alapján. Azt írják, hogy a VW Sharan kormánymű szokott a Volkswagen modelljei közül a leggyakrabban meghibásodni. Persze ez az ő szubjektív tapasztalatuk, de az a tény, hogy őket leggyakrabban Sharan tulajdonosok keresik fel ilyen jellegű problémával, mindenképpen beszédes adat.
Persze a kormánymű meghibásodását okozhatja számos különféle tényező, nem feltétlenül maga az autógyártó a kizárólagos ludas. A hazai úthálózat nem kíméli az autók egyetlen alkatrészét sem. Márpedig a kormánymű élettartamában meghatározó szerepet játszik az, hogy hol, milyen úton, terepen közlekedtek a kocsival. Az ember ezt olykor megválaszthatja, ám van, hogy kénytelen a kátyúktól és más úthibáktól hemzsegő úton közlekedni, hogy eljusson a munkába, vagy meg tudja látogatni rokonait, ismerőseit.
Gyakran keresik fel a céget Volkswagen Golf 4 tulajdonosok is kormánymű felújítása kapcsán. Darabszámra ebből az alkatrészből javítják az egyik legtöbbet. Ennek persze lehet az is az oka, hogy ilyen típusú autóból rengeteg fut a magyar utakon. Továbbá az is megeshet, hogy a Golf 4 abba a korba lépett, hogy most már itt az ideje, hogy felújítsák a kormányműveiket. Nem túl jó hír a Golf 5 tulajok számára, hogy a hírek szerint egyre több ilyen autóval rendelkező küzd hasonló gondokkal.
VW Passat
Még a kevésbé fanatikus autórajongók is képesek viszonylag messziről megmondani egy kocsiról, ha az egy Volkswagen Passat vagy egy Bogár. Legalábbis a Bogár típus annyira jellegzetes, hogy nem lehet semmi mással összekeverni.
De előbb nézzük, mi a helyzet a VW Passat b4 kormányművével. A nem túl előnyös szervizelésre szoruló típusok dobogójára még éppen felfért. Kérdés, hogy azért kell-e sok VW Passat kormányművet javítani, mert több ilyen modell van idehaza arányaiban, mint a többi autóból, vagy azért, mert hajlamosabb a meghibásodásra. Az azonban tény, hogy sok ilyen kocsival rendelkező tulajdonos igényel szervókormány-javítást.
VW Bogár
A Bogár a VW legrégebbi modellje. Maga a Volkswagen 1937-ben került megalapításra a német kormány által, eredetileg csak ilyen modelleket gyártottak. A cél egy népautó létrehozása volt, mely megfizethető egy átlag polgár számára, ám magas minőséget képvisel. 1948-ban kezdték újra gyártani a Bogarat.
Nos, a minőségről annyit, hogy a szóban forgó cég azt állítja, még soha nem kellett VW Bogár kormánygépét megjavítaniuk.