Nem biztos, hogy haza tudták volna hozni az ügyfeleiket. (Fotó: 123rf.com) |
Július 6-ig jelenthetik be kárigényüket az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.-nél a West Tour Holiday utazási iroda ügyfelei - közölte a biztosító kedden.
A beérkezett kárigényekről részletes információt csak ezt követően adnak majd.
A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal június 5-én, pénteken tette közzé, hogy visszavonta az iroda utazásszervezői és utazásközvetítői engedélyét és a vállalkozót törölte a hatósági nyilvántartásából, továbbá a tevékenysége folytatásától egy évre eltiltotta.
Ha rajtuk múlik, kint ragadnak
A hatóság azzal indokolta az intézkedést, hogy az ellenőrzés során megállapította: a vállalkozás által értékesített utazási csomagok szerződésszerű teljesítése nem biztosított. Közölték: ha aznap elindult volna Görögországba 54 utasuk, akkor az ő ott tartózkodásuk, illetve hazautazásuk nem lett volna biztosítható.
A kint tartózkodó 49 utas hazaszállítása autóbusszal a vállalkozó által szolgáltatott vagyoni biztosíték terhére történt. Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) kommunikációs bizottságának tagja az M1 aktuális csatornán közölte: az iroda nem volt a MUISZ tagja.