1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szaktárca álláspontja szerint nem ütközik az európai uniós versenyjogba a Magyar termék rendelet - mondta el az MTI-nek a vidékfejlesztési miniszter.

A Magyar termék rendelet megalkotása miatt vannak ugyan Magyarországnak vitái az unióval, lesznek is még egyeztetések az ügyben, de a vitás kérdések rendezhetők - közölte Fazekas Sándor.
A miniszter elmondta: az unió versenyjogi aggályokat hangoztat, azonban a magyar kormány és a Vidékfejlesztési Minisztérium álláspontja az, hogy a rendelet nem ütközik az unió jogrendjébe és a nemzetközi szerződésekbe.

A GVH már több piacvédő próbálkozást elkaszált
A Magyar Dinnyeszövetség (MDSZ) elnöke, Simonka György fideszes képviselő és Budai Gyula vidékfejlesztési államtitkár által kezdeményezett, a multinacionális kereskedelmi láncok és az MDSZ között született megállapodásról nem kérték ki előzetesen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) véleményét - írta szombati számában a Népszabadság.

A lap szerint a hatóság válaszul információkat gyűjt a megállapodásról és később dönti el, hogy hivatalosan vizsgálatot indít-e. A Népszabadság emlékeztetett: a GVH korábban már több hasonló, szakmai, termelői szervezetek által ajánlott "piacvédő" ár kapcsán is igen keményen lépett fel, s az sem jelentett mentséget, hogy állami szerv kényszerítette ki az elfogadását a piaci szereplőkből.

A héten indult akció során a hipermarketek vállalták, hogy júliusban nem csökkentik eladási áraikat kilogrammonként 99 forint alá, így a szervezők szerint a hazai termelők is méltányos, 35-40 forintos felvásárlási árat kapnak árujukért.



A jogszabály a fogyasztók tájékoztatását szolgálja, hogy a vásárló egyértelműen tisztában legyen vele, mely élelmiszer származik Magyarországról - tette hozzá Fazekas Sándor.

A miniszter emlékeztetett: a rendelet szerint az tekinthető a magyar terméknek, amely 100 százalékban magyar alapanyagból készült, feldolgozását és csomagolását is Magyarországon végezték.

A rendelet tartalmaz átmeneti kategóriákat is. Azokat a termékeket, amelyek - 50 százalékban - magyar alapanyagot tartalmaznak és Magyarországon gyártják, a hazai termék kategóriába tartoznak. Példaként említette a hurkát, amelynek rizse külföldről származik.

Vannak továbbá olyan termékek, amelyeket Magyarországon készítenek, de külföldi alapanyagból, ezeket a hazai feldolgozású termék kategóriába sorolja a rendelet. Itt a csokoládékészítményeket említette példaként a miniszter. A Magyar termék rendelet szeptember 1-jén lép hatályba.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG