Megérkeztek a cigarrettás dobozokra kerülő durva képek
Megjelent a dohánytermékek jelöléséről, valamint az egészségvédelmi bírság alkalmazásának szabályairól szóló kormányrendelet, ennek mellékletében szerepelnek az új, kombinált figyelmeztetésekhez használandó képek és szövegek is. Némelyik rendkívül sokkoló lehet.
A Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent kormányrendelet a Magyarország területén előállított, továbbá forgalomba hozott dohánytermékekre vonatkozik. A rendelet január 1-jén lép hatályba, de záró rendelkezései szerint a kombinált figyelmeztetések csak később jelennek meg a dobozokon. A kormány döntése alapján csak képes egészségvédő figyelmeztetésekkel ellátott csomagolású dohánytermékeket lehet gyártani a jövő év szeptemberétől, és 2013-tól csak ilyen csomagolású termék hozható forgalomba.
Itt vannak a sokkoló fotók
Cikkünket illusztráltuk néhány, a Magyar Közlönyben megjelent képpel, a durvábbakat azonban – boncasztalon fekvő ember csak félig letakart fejjel, műtét képei, kátrányos tüdő, rothadó fogak stb. - kihagytuk. Erősebb idegzetű olvasóink a december 22-i Magyar Közlöny 38 433. oldalától kezdve nézhetik végig a teljes sorozatot.
A kormányrendeletben kifejtették, hogy a dohánytermékek fogyasztói csomagolásán pontosan mekkora méretben milyen információkat kell feltüntetni, így a többi között a dohánytermék megnevezését és nevét, gyártóját, származási helyét, valamint a darabszámot vagy a tömeget. Füstszűrős termék esetén a "füstszűrő(s)" vagy "filter(es)" szót, cigaretta esetében a kátrány-, nikotin- és szén-monoxid-tartalmat is fel kell tüntetni.
Továbbá dohányzásra szánt dohánytermék esetében a csomagoláson szerepelnie kell a közlöny mellékletében felsorolt, a rendeletben foglaltak szerint alkalmazandó kombinált - képes - figyelmeztetésnek is.
A gyártó, az importáló, a bejegyzett kereskedő és a tároló adóraktár engedélyese köteles olyan nyilvántartást vezetni, amelyből időtartamonként megállapítható, hogy időszakonként mely egészségvédő figyelmeztetést hányszor alkalmazták.
A kombinált figyelmeztetések elektronikus forrásdokumentumait az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) Országos Tisztifőorvosi Hivatalánál (OTH) lehet kérelmezni. A kombinált figyelmeztetéseket úgy kell nyomtatni, hogy azokat ne takarja el vagy ne zavarja meg a csomag kibontása, s olyan módon kell elhelyezni, hogy a csomag felbontásakor a kombinált figyelmeztetések egyetlen szöveges vagy vizuális eleme se csorbuljon.
A csomagoláson semmilyen formában nem lehet a kombinált figyelmeztetésekre megjegyzést tenni, azokat átfogalmazni vagy azokra utalni. Továbbá tilos a dohánytermék csomagolásán arra utaló szöveg, név, márkanév, képi vagy egyéb jelzés alkalmazása, amely azt sugallja, hogy egy adott dohánytermék más dohányterméknél kevésbé ártalmas. A dohánytermék adójegyére nyomtatni és azt egyéb módon eltakarni tilos. Az egészségvédő figyelmeztetések és a kombinált figyelmeztetések nyomtatásának eltávolíthatatlannak, törölhetetlennek kell lennie, azokat más írás vagy képanyag, illetve a csomagfelbontó szalag nem takarhatja, nem homályosíthatja el és nem szakíthatja meg.
A dohánytermékek jelölési szabályainak a betartását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi, e hatóság jár el a rendeletben foglaltak megsértése esetén. Az egészségvédelmi bírságot az ÁNTSZ-OTH-nak a Magyar Államkincstárnál vezetett számlájára kell befizetni. A befolyt egészségvédelmi bírság összegéről az ÁNTSZ-OTH nyilvántartást vezet.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.