1p
Az amerikaiak a legnagyobb valentin-napi költést tervezik tíz éve, a legtöbben elsősorban édességet és virágot vennének, de ékszerre és étteremre is sokan gondolnak. Ékszerre költenek majd a legtöbbet, több, mint négymilliárd dollárt. Aki profitálni szeretne a fogyasztási boomból, a legegyszerűbben ETF-eken keresztül teheti meg - van ilyen nemesfémekre, cukorra, kakaóra, luxuscikkekre.

Az amerikaiak 2012-ben tíz éve nem látott összeget szeretnének Valentin-napra költeni, a Reuters szerint átlagosan 126 dollárt szánnak erre a célra, főleg virágra, édességre, kisebb részük ékszerre és étteremre. Az Online MBA infografikája szerint a férfiak 168,7, a nők 85,8 dollárt költenek majd párjukra, rokonokra, barátokra, de még a háziállatoknak is csurranhat-cseppenhet valamennyi. Az American Express ügyfelei körében végzett felmérés viszont a német Witschaftswoche szerint más eredményt mutat, a kártyatulajdonosok fejenként 196 dollárt szeretnének kiadni.

Keresgélni már leginkább a tabletjükön szoktak

Várhatóan 1,8 milliárd dollár megy majd el virágra, 1,5 milliárd édességekre, 1,4 milliárd ruházatra, 3,5 milliárd szórakozásra és étteremre. Bár csak a vásárlók 19 százaléka tervezi, hogy ékszert vesz, 4,1 milliárd dollárt fognak ilyesmire költeni, nyilván azért, mert ezek a ajándékok sokkal drágábbak, mint a többi. Érdekesség az is, hogy az amerikaiak nagy többsége már vagy okostelefonját (40 százalék), vagy pedig tabletjét (54 százalék) használja fel arra, hogy kiválassza az ajánldékot, tájékozódjon az árakról, összehasonlítsa a kínálatot. Sokan az interneten keresztül meg is vásárolják a termékeket.

A szomszédos Ausztriában a Wirtschaftsblatt szerint 100 millió eurót fognak elkölteni az emberek Valentin-nap alkalmából. Ott is a virág és az édesség a sláger, de a könyvesboltok, a légitársaságok és a teaüzletek évről évre növekvő forgalomról számolnak be. Ugyanakkor összességében nem számítanak arra, hogy a költés várltozik a tavalyihoz képest, a kereskedők inkább stagnálást várnak. Ennek az az oka, hogy az utóbbi időben új ünnepekre szoktak rá az osztrákok, mint a Halloween vagy az apák napja, és a pénzköltés megoszlik a különböző ünnepek között.

ETF szinte mindenre létezik már

Hogyan lehet profitálni a megugró fogyasztásból, milyen értékpapírokat vehetünk, ha a Valentin-napi őrület szerintünk jobban alakul a vártnál? Az ékszerpiacot talán nemesfém ETF-ekkel lehet  legkönnyebben leképezni, van ilyen külön aranyra, ezüstre, platinára is, és a legtöbbre különböző kibocsátók különböző termékeit is meg lehet vásárolni. AZ ETFdb.com adatbázisa például húszféle nemesfém-ETF-et ismer. Az agrártermékek kategóriájában találunk kakaó- és cukor-ETF-eket. Sok ilyet már számos hazai brókercégnél meg lehet vásárolni.

Aki nemcsak a nyersanyagok, hanem a különböző kereskedő és gyártó cégek eredményeiből is szeretnének profitálni, azok a fogyasztási javak, luxuscikkek gyártóira szakosodott ETF-eket is választhatják, mint például a Claymore/Robb Report Global Luxury Index ETF (ROB). A merészebb, kockázattűrő befektetőknek ajánlotta korábban az ETFdb a Global X/InterBolsa FTSE Colombia ETF-et (GXG). Kolumbia ugyanis nemcsak kávét, de virágot, drágaköveket, kőolajat is exportál az USA-ba, tehát a kolumbiai tőzsde profitálhat az amerikaiak vásárlási kedvéből. Ráadásul ott van a szomszédban egy másik nagy fejlődő, feltörekvő felvevőpiac, Brazília is.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG