1p
Harmincmillió forintot kell fizetnie a Vodafone-nak megtévesztő reklám miatt. A Gazdasági Versenyhivatal szerint a társaság lejáratta konkurenseit.

A Gazdasági Versenyhivatal a Vodafone mobilinternet hálózatát népszerűsítő „Rally” kampányát vizsgálta. A kampány során a vállalkozás televíziós reklámban, saját honlapján és online reklámokban állította azt, hogy a cég hálózata „országszerte”, illetve „mindenhol” elérhető. A versenyhivatal szerint viszont valótlanul állították, hogy a széles sávú mobilinternet hálózat bárhol elérhető.

A hatóság szerint lejáratott a Vodafone

A vizsgálat szerint a Vodafone a reklámkampány részét képező televíziós kampányban a saját mobilinternet hálózatának lefedettségére vonatkozó pozitív üzenettel szemben a versenytársak hálózati elérhetőségére vonatkozóan kritikus állítást fogalmazott meg. A reklámban megjelenő fő üzenet így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem.

A hatóság megállapította, hogy a vizsgált reklám alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. A bírság összegének magállapításakor súlyosító tényezőként vették figyelembe, hogy a reklámokat közel két hónapig adták, illetve azt is, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a versenyhivatal, hogy korábban már több alkalommal megállapította: a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Országszerte vagy az országban mindenhol?

A Vodafone a Privátbankárnak jelezte, hogy a GVH azért találta megtévesztőnek reklámfilmjét, mert a hatóság  a reklámfilmben szereplő mobilinternet lefedettségre vonatkozó „országszerte” szóhasználatot az „országban mindenhol”-ként értelmezte.  A Vodafone Magyarország mobilinternet lefedettsége  az ország területének 91%-án érhető el a lakosság 95%-a számára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Lidl kihasználja a nyár legpunnyadósabb hónapját is a kedvenc piacán
Buksza blog | 2024. július 2. 10:11
Nem áll meg az élet a Lidlnél a nyár közepén, a szabadságok csúcsidőszakában, júliusban sem. A kiskereskedő brit leányvállalata az áruházhálózat bővítésének feltételeit igyekszik javítani.
Vásárló Fordulatra készül a mamut, jönnek az olcsóbb termékek
Buksza blog | 2024. július 2. 07:55
A Nike kénytelen volt belátni, hogy termékeinek agyonmárkázása kevés ahhoz, hogy megtartsa a vevőit, akik a korábbinál sokkal jobban megválogatják, hogy mire költik a pénzüket.
Vásárló Felhördülnek az autósok a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2024. július 1. 13:52
Megint drágább lesz a tankolás.
Vásárló Újabb változás a magyar diszkontokban - íme a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés eredménye
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. július 1. 05:47
Havi szinten 1 százalékkal emelkedett a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésben szereplő termékek átlagára.   
Vásárló Saját érdekükben verik át a bevásárlóközpontok a vevőiket
Buksza blog | 2024. június 30. 14:33
Miért nincsenek ablakok a bevásárlóközpontokon? – tették fel a kérdést egy kiskereskedelemmel foglalkozó szakértőnek és válaszából kiderült, hogy ezzel jár mindenki a lehető legjobban.
Vásárló Így bukhatják el a boltok az áremeléseket
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 29. 10:16
Optimistán látja a Moody’s hitelminősítő az európai kiskereskedelem következő egy évét, nem csupán a vállalatok szempontjából, amelyek nyereségük érzékelhető növekedésére számíthatnak.
Vásárló A nap képe: megtaláltuk a Balaton egyik legolcsóbb lángosát
Privátbankár.hu | 2024. június 28. 17:01
A sima lángosért még egy ezrest sem kell adni.   
Vásárló Meglepő "házasság" hozhat változást minden fürdőszobában
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 27. 12:22
Olyan felvásárlásról érkezett hír a hűtőszekrények és a mosógépek világából, ami alaposan átszabná ezt az ágazatot. Kérdés, hogy a vásárlóknak mi hasznuk lehet ebből.
Vásárló Ott vetik be a fapados szuperdiszkontot, ahol kevesen számítanak rá
Buksza blog | 2024. június 24. 11:11
A Carrefour, Franciaország legnagyobb áruházlánca bevállalta, hogy saját boltjainak is versenytársat teremt azzal, hogy bevezeti hazai piacára a világ szegény részén sikeres áruháztípusát.
Vásárló Szereti a csokit? A radikális változás is benne van a pakliban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 19. 15:01
A kakaó ára annak rendje és módja szerint elszállt az utóbbi időszakban, amit előbb-utóbb a csokoládéké is követni fog, hacsak ki nem találnak valamilyen trükköt a csokigyártók ennek elkerülésére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG