3p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Nielsen által vizsgált hatvan ország közül Magyarországon lett a legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index. A megkérdezettek 40 százalékának nem marad szabadon elkölthető pénze a megélhetési költségek fedezése után, akinek marad, az elsősorban hiteltörlesztésre költ.

A harmadik negyedévi felmérés eredménye szerint a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe Magyarországon 4 ponttal emelkedett a második negyedévhez képest, így 45 ponttal 2010 óta a legmagasabb szinten áll. Mivel azonban sok más országban nagyobb mértékben nőtt a fogyasztók bizalma, a vizsgált hatvan ország közül Magyarországon lett a legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index.

A Nielsen fogyasztói bizalmi indexének három összetevője közül személyes pénzügyi helyzetét a magyar válaszadók 15 százaléka látja kedvezőnek a következő tizenkét hónap során. Ugyanebben az időtávlatban a munkahelyi kilátásokat 8 százalék ítéli meg jónak vagy kiválónak.

A jelenlegi időszakot, figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi helyzetét a megkérdezettek 10 százaléka látja megfelelőnek arra, hogy megvásárolja, amit szeretne vagy amire szüksége van.

Leginkább hitelt törlesztünk a maradék pénzből - már akinek van maradék

A Nielsen felmérésénél optimistább képet fest egy másik, szintén szerdán nyilvánosságra került közlemény: az OTP öngondoskodási indexe szerint a legtöbben pozitívan látják a jövőt öngondoskodás szempontjából, ruha helyett inkább oktatásra gyűjtenek, összességében javul a pénzügyi kultúra.

A két felmérés közötti különbség adódhat abból, hogy az OTP a bankszámlával rendelkezők csoportjában végeztetett reprezentatív felmérést, míg a Nielsen felmérésébe azok is bekerültek, akiknek nincs semmilyen bankkapcsolatuk. A Nielsen szintén reprezentatív felmérése viszont csak az internet-hozzáféréssel rendelkezők fogyasztási szokásait veszi számba.

Megélhetési költségeinek fedezése után szabadon elkölthető pénzéből vagy egy részéből a magyar megkérdezettek legnagyobb hányada, 26 százaléka hiteleket vagy kölcsönöket törleszt az idei harmadik negyedévben. Félretesz 20, lakását újítja fel vagy berendezi 19, új ruházati cikket vesz 18 százalék. Utána következik az otthonon kívüli szórakozás 14, új műszaki cikk vásárlása 12 százalékos említéssel, valamint üdülés 11 százalékkal.

Befektetési alapra vagy részvényre a válaszadók 3 százaléka fordít pénzéből, és ugyanakkora aránya nyugdíjalapra. Az említettek közül majdnem mindenre többen költenek, mint három hónappal korábban - igaz, ezzel egyidőben azt mondja a megkérdezett magyarok 40 százaléka, hogy nem marad szabadon elkölthető pénze.

Indonézia az élen, Magyarország sereghajtó

A régiók közül világszerte Európában legalacsonyabb az átlag, 74 pont. A vizsgált hatvan országot magában foglaló globális átlag 94 pont, mind a második, mind a harmadik negyedévben. A matematikailag 0-200 között mozgó mutató 100 pont alatt pesszimizmust jelez, fölötte pedig optimizmust.

Indonézia áll a világranglista élén 120 ponttal. Utána a Fülöp-szigetek 118, India és Thaiföld egyaránt 112 ponttal következik.

Európában csak Dánia tartozik az optimista dimenzióba, 103 ponttal. Földrészünkön további sorrend az élmezőnyben: Svájc 98, Norvégia 96, Németország 92 és Ausztria 87 pont.

A lista végén álló 45 pontos Magyarországot közvetlenül Olaszország és Szlovénia előzi meg 47-47 ponttal. Aztán Görögország és Horvátország következik, egyaránt 48-as indexszel. Régiónkban néhány további ország mutatója: Szerbia 56, Szlovákia 60, Lengyelország és Románia 66-66, Csehország pedig 72 pont.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Hogyan lehet spórolni a bútorszállítás során?
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 11:21
A költöztetés egyik legnehezebb és legfontosabb része a bútorszállítás, amely külső segítség nélkül idő- és energiaigényes feladat lenne. Egy megbízható költöztetőcég igénybevételével azonban jelentősen csökkenthetők a kiadások, miközben azt is biztosítani tudjuk, hogy a bútorok épségben érkezzenek meg az új helyre.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló A csípőízületi problémák komoly pénzügyi hatással lehetnek a családi költségvetésre
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 11:38
A csípőfájdalom komoly akadályt jelenthet a mindennapi életben, mivel megnehezítheti az olyan alapvető tevékenységeket, mint a járás, a lépcsőzés vagy akár az ülés. Ez az állapot különösen problémás lehet a munkavégzés során, hiszen a folyamatos fájdalom csökkenti a teljesítményt, és akár táppénzre is kényszeríthet bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG