1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hagyományos értelemben vett nyaralások mellett egyre nagyobb teret nyernek az egy-, legfeljebb kétnapos üdülések, túrázások és gyárlátogatások.

Elsősorban a fővárosban, vagy a nagyvárosokban élők szeretnének egyre inkább kiszakadni egy-egy napra, és elutazni egy gyárlátogatás, egy fesztivál, egy kulturális program, vagy pusztán városnézés miatt - derült ki a Lealkudtuk.hu oldal legfrissebb felméréséből.

A kuponos, és az akciógyűjtős oldalak térnyerésével ugyanis egyre több egy-, két-, de legfeljebb néhány napos utazás is elérhető viszonylag olcsón. A felmérés készítői szerint a jelen gazdasági helyzetben mindez érthető, hiszen egy ilyen kikapcsolódás átlagosan 5-10 ezer forint közé tehető, így a kevésbé tehetősek is megengedhetik maguknak.

A magyar és a csokigyár

A csaknem kétezer válaszadó 85 százaléka volt már életében gyárlátogatáson, illetve „bakancsos” túrán nagyjából 10-ből négyen vettek részt az elmúlt egy évben.

A felmérés szerint kezdenek feléledni a régi értékek, hiszen például minden ötödik ember nézne meg egy disznóvágást. És bár sokakat érdekel, hogyan készül a hurka, kolbász, csokigyárba még ennél is jóval többen mennének. A válaszadók 70 százaléka nézne meg egy-egy ilyen üzemet.

A válaszadók kétharmada valószínűsítette azt, ha lesz rá alkalma, elmegy ilyen eseményre, vagy nyílt napra.

A nők és a férfiak mást akarnak

Orova Balázs, a Lealkudtuk.hu-t is üzemeltető allegroup.hu Kft. B2C üzletágvezetője szerint a férfiak nagy része inkább egy autógyárra kíváncsi, szemben a nőkkel, akik az édesség mellett egy illatszergyárba  is szívesen elmennének.

Az üzletágvezető szerint ráadásul egy ilyen, egynapos túra átlagosan 5-10 ezer forint, amely a jelen gazdasági környezetben megfelelő alternatívája lehet akár egy pihenős, de otthon töltött hétvégének is.

Erdőjáró a magyar

Az elmúlt egy évben „bakancsos” túrán a válaszadók 40 százaléka már részt vett, Magyarországon belül elsősorban a Budai-hegység, valamint a Mátra, míg külföldön elsősorban Ausztria és Szlovákia volt a kedvelt célpont. Vélhetően sok a visszatérő túrázó is, hiszen a válaszadók kétharmada valószínűsítette azt, hogy a nyaralás előtt még egyszer elmegy legalább egy egynapos túrára.

A felmérés szerint a tavalyi nyár slágere volt például az egynapos horvátországi, tengerparti kiruccanás is, nagyjából 10 ezer forint körüli áron. Így az is láthatott tengert, aki egyébként nem engedheti meg magának a hosszabb nyaralást - mondta Orova Balázs.

Persze nem feltétlenül a túrázás, vagy a gyárak kötik le az embereket. A válaszadók 70 százaléka egy egyszerű városnézésre is örömmel befizetne, sőt a történelmi játékok és a hagyományőrző programok is minden harmadik válaszadót érdekel.

Kirándulni csak felkészülten lehet

A válaszadók azt is elárulták, hogy mi az, amit feltétlenül magukkal vinnének egy kirándulásra. Úgy tűnik a túlélés garantált, még akkor is, ha eltévednek. Ötből négyen ugyanis biztosan vinnének magukkal zsebkést, míg az iránytű csak a 9. lett a tízből.

zsebkés

gyógyszeres láda

térkép

gyufa, öngyújtó

mobiltelefon

78,7%

77,4%

73,6%

66,4%

63,2%

fogkefe, fogkrém

fejlámpa

kullancsriasztó

iránytű

szúnyogriasztó

63,2%

59,0%

54,5%

38,1%

35,6%

* A válaszadók egy 20-as listából 7 dolgot választhattak. A cellákban a kiválasztás százalékos valószínűsége szerepel

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG