1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hagyományos értelemben vett nyaralások mellett egyre nagyobb teret nyernek az egy-, legfeljebb kétnapos üdülések, túrázások és gyárlátogatások.

Elsősorban a fővárosban, vagy a nagyvárosokban élők szeretnének egyre inkább kiszakadni egy-egy napra, és elutazni egy gyárlátogatás, egy fesztivál, egy kulturális program, vagy pusztán városnézés miatt - derült ki a Lealkudtuk.hu oldal legfrissebb felméréséből.

A kuponos, és az akciógyűjtős oldalak térnyerésével ugyanis egyre több egy-, két-, de legfeljebb néhány napos utazás is elérhető viszonylag olcsón. A felmérés készítői szerint a jelen gazdasági helyzetben mindez érthető, hiszen egy ilyen kikapcsolódás átlagosan 5-10 ezer forint közé tehető, így a kevésbé tehetősek is megengedhetik maguknak.

A magyar és a csokigyár

A csaknem kétezer válaszadó 85 százaléka volt már életében gyárlátogatáson, illetve „bakancsos” túrán nagyjából 10-ből négyen vettek részt az elmúlt egy évben.

A felmérés szerint kezdenek feléledni a régi értékek, hiszen például minden ötödik ember nézne meg egy disznóvágást. És bár sokakat érdekel, hogyan készül a hurka, kolbász, csokigyárba még ennél is jóval többen mennének. A válaszadók 70 százaléka nézne meg egy-egy ilyen üzemet.

A válaszadók kétharmada valószínűsítette azt, ha lesz rá alkalma, elmegy ilyen eseményre, vagy nyílt napra.

A nők és a férfiak mást akarnak

Orova Balázs, a Lealkudtuk.hu-t is üzemeltető allegroup.hu Kft. B2C üzletágvezetője szerint a férfiak nagy része inkább egy autógyárra kíváncsi, szemben a nőkkel, akik az édesség mellett egy illatszergyárba  is szívesen elmennének.

Az üzletágvezető szerint ráadásul egy ilyen, egynapos túra átlagosan 5-10 ezer forint, amely a jelen gazdasági környezetben megfelelő alternatívája lehet akár egy pihenős, de otthon töltött hétvégének is.

Erdőjáró a magyar

Az elmúlt egy évben „bakancsos” túrán a válaszadók 40 százaléka már részt vett, Magyarországon belül elsősorban a Budai-hegység, valamint a Mátra, míg külföldön elsősorban Ausztria és Szlovákia volt a kedvelt célpont. Vélhetően sok a visszatérő túrázó is, hiszen a válaszadók kétharmada valószínűsítette azt, hogy a nyaralás előtt még egyszer elmegy legalább egy egynapos túrára.

A felmérés szerint a tavalyi nyár slágere volt például az egynapos horvátországi, tengerparti kiruccanás is, nagyjából 10 ezer forint körüli áron. Így az is láthatott tengert, aki egyébként nem engedheti meg magának a hosszabb nyaralást - mondta Orova Balázs.

Persze nem feltétlenül a túrázás, vagy a gyárak kötik le az embereket. A válaszadók 70 százaléka egy egyszerű városnézésre is örömmel befizetne, sőt a történelmi játékok és a hagyományőrző programok is minden harmadik válaszadót érdekel.

Kirándulni csak felkészülten lehet

A válaszadók azt is elárulták, hogy mi az, amit feltétlenül magukkal vinnének egy kirándulásra. Úgy tűnik a túlélés garantált, még akkor is, ha eltévednek. Ötből négyen ugyanis biztosan vinnének magukkal zsebkést, míg az iránytű csak a 9. lett a tízből.

zsebkés

gyógyszeres láda

térkép

gyufa, öngyújtó

mobiltelefon

78,7%

77,4%

73,6%

66,4%

63,2%

fogkefe, fogkrém

fejlámpa

kullancsriasztó

iránytű

szúnyogriasztó

63,2%

59,0%

54,5%

38,1%

35,6%

* A válaszadók egy 20-as listából 7 dolgot választhattak. A cellákban a kiválasztás százalékos valószínűsége szerepel

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG