MTI Fotó: Szigetváry Zsolt |
Bár egy tavasszal végzett kutatás szerint a közepes- és nagyvállalatok mindössze 18 százaléka tervezi hosszú távra előre az üzleti stratégiáját és a létszámigényét, és 32 százalékuknál sem egyik, sem másik vonatkozásban sincs tudatos, legalább három évre előretekintő tervezési gyakorlat, azért az elkövetkező évi növekedésre történő tervezés valamilyen formában a legtöbb cégnél megjelenik.
„A cégeknek a nyarat követő időszak nagyon gyorsan fordul át őszbe és az év végére való felkészülésbe, a nagyobb cégek pedig már javában a következő évi tervezést végzik. Figyelembe véve, hogy ez az időszak a tavaszihoz képest szegényebb az állásbörzéket illetően, ezért az egyéni lépéseknek, az állásközvetítőkhöz történő jelentkezésnek megnő a szerepe – rajtuk keresztül pedig akár tucatnyi céghez is lehet egyetlen jelentkezéssel egyszerre eljutni” – véli Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.
A karácsony, újévi időszak mellett a nyár vége a másik hagyományos „fogadkozási” időszak. Aki munkát keres, annak első fogadalomként azt érdemes vállalnia, hogy felfrissíti önéletrajzát, és azt újból elküldi az állásközvetítéssel foglalkozó cégeknek.
A leggyakoribb hibák az önéletrajzban
„Bármennyire triviálisnak tűnik, mégis nagyon sok összecsapott, helyesírási hibákkal teli önéletrajzzal találkozunk. Milyen benyomást tesz egy CV, amiben már első ránézésre is hiányosak az adatok, nincs feltüntetve a legfrissebben szerzett képesítés vagy határozottan ballagáskorinak tűnik a jelentkező fényképe? – mondta Dobár Attila.
Egy aktív nyarat követően különösen fontos, hogy az önéletrajzot a személyiségről gazdagabb képet adó „soft” információkkal frissítsék. Szerepeljen benne, ha az illető önkéntes munkát vállalt, nyáron is időt szánt a tanulásra, legyen benne információ a problémamegoldási, kreatív, monotónia tűrési vagy épp a csapatban történő dolgozás képességéről. A személyiségről ezek a „soft” információk sokszor gazdagabb információt adnak, mint a végzettségek és képzettségek puszta felsorolása”
A közösségi médiát is nézik az álláshirdetők
A szakember arra is felhívja a figyelmet, holgy azt is érdemes végiggondolni, hogyan akar a közösségi médiában megjelenni az álláskereső.
"Senkinek nem érdemes a személyiségétől eltérő módon megjelennie, de azért gondoljunk arra, hogy a Facebook vagy különösen a LinkedIn megjelenésünkre egy reménybeli munkaadó is rákukkanthat. Ezt a képet látja az adott cég HR-se például egy interjú előtt. Érdemes tehát fokozatosan olyan posztokkal bővíteni az oldalt, ahol az illető érdeklődéséról, tevékenységi területéről is szerepel információ. Most, a munkaerőpiaci bővülésével, a recesszióból történő kilábalással egyre több lehetőség nyílik meg. Ha valaki ezeket meg akarja ragadni, javaslom, szánjon időt az első lépések megtételére.” – összegezte Dobár Attila.