A Molson Coors közleménye szerint az amszterdami, illetve prágai központú StarBev kilenc sörgyárat üzemeltet Kelet- és Közép-Európában, és 2011-ben mintegy 0,7 milliárd euró (1 milliárd dollár) árbevételt és 241 millió euró (322 millió dollár) kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el. A vételár körülbelül 11-szeres EBITDA szorzónak felel meg.
"A StarBev felvásárlása tökéletesen illeszkedik a Molson Coors az irányú stratégiájába, hogy szélesítsük a prémium márka portfoliót, és erősítsük jelenlétünket a világ feltörekvő piacain" - mondta Peter Swinburn, a Molson Coors elnök-vezérigazgatója.
A StarBev a közép-kelet-európai régió piacvezető szereplőjeként remek lehetőséget jelent a Molson Coors számára növekedési céljai eléréséhez, valamint ahhoz, hogy megfelelő alapot biztosítson a legfontosabb márkáinak - mint például a Carling - közép-kelet-európai bevezetéséhez. Eközben a StarBev nemzetközileg is ismert márkája, a Staropramen bővíti a Molson Coors portfólióját a már meglévő és a jövőbeni piacokon egyaránt - közölte a vezérigazgató.
A StarBev jelenleg több mint 4100 embert foglalkoztat. Termelést folytat Csehországban, Szerbiában, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Magyarországon, Montenegróban, valamint értékesít Bosznia-Hercegovinában és Szlovákiában. Magyarországon a Borsodi Sörgyár tartozik a céghez.
A StarBev évente 13,3 millió hektoliter sört készít és az említett országok mindegyikében vezető, illetve első harmadbeli piaci részesedéssel rendelkezik. Portfoliója több mint 20 márkából áll, melyek között olyanok is megtalálhatóak, mint a Borsodi, a Kamenitza, a Bergenbier, a Ozusko, a Jelen és a Niksicko. Emellett hivatalos forgalmazója a Stella Artois, a Beck's, a Hoegaarden, a Lowenbrau és a Leffe márkáknak is.
A tranzakció,az európai versenyhatóságok jóváhagyása után, várhatóan 2012 második negyedévében zárul. Ezután a StarBev külön üzleti egységként fog működni a Molson Coorson belül, és megtartja csehországi székhelyét.