A Versenyhivatal szerint a vállalat tavaly ősszel megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott az ügyfeleknek a Next Business XL, illetve a Next Business M üzleti díjcsomagok áráról a televíziós reklámaiban.
A megcélzott kis- és középvállalkozások arról kaphattak tájékoztatást a reklámfilmekben, hogy ha a Next Business XL, illetve M díjcsomagot választják, akkor a feltüntetett havidíjért – 14.990 Ft-ért és 9.990 Ft-ért – a meghatározott tartalmú szolgáltatást vehetik igénybe. A GVH szerint ez nem felelt meg a valóságnak, mivel a tévéreklámokban feltüntetett ár csak a negyedik és az azt követő SIM kártyákhoz tartozó előfizetésekre vonatkozott, a reklámokban feltüntetet árnál magasabb árat alkalmazott a szolgáltató, ha az üzletfél csak egy, kettő vagy három SIM kártyához kapcsolódóan kötött előfizetési szerződést.
A Versenyhivatalnak azzal is kifogása volt, hogy a reklámokban feltüntetett ár akkor sem minden előfizetés esetén érvényesült, ha az üzletfél négy vagy annál több előfizetést kötött. „Azonban a reklámok e további információkat tartalmazó elemei – a televízió-reklám sajátosságaiból adódóan – az időkorlát, a gyorsan pergő képek és a kisebb betűméret miatt nem váltak az üzletfeleknek érthető üzenetté” – írja a GVH.
A hatóság a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő üzleti gyakorlat az üzletfelek széles körét érte el, illetve azt is, hogy a Telekomot az elmúlt 5 évben egy alkalommal már elmarasztalta a GVH a reklámtörvénybe ütköző magatartás tanúsítása miatt. Ugyanakkor enyhítő körülményként értékelte, hogy az üzletfelek szerezhettek helytálló vagy teljesebb információt más forrásokból a döntésük meghozatala előtt – jegyezte meg a Versenyhivatal.