A 2013. január 1 – március 14. közötti időszakban munkanapokon csak a D11-es hajójárat közlekedik rövidebb üzemidőben, csúcsidőszakban óránként, csúcsidőszakon kívül kétóránként, a D12-es és D13-as járatok nem közlekednek. A téli menetrendben hétvégenként a minimális utasforgalom miatt egyáltalán nem közlekedik hajójárat.
A menetrendszerű hajójáratokat nem állíthatják le teljesen, mert akkor elveszne az uniós pénz, amiből a járatokat létrehozták, ezért döntöttek a csökkentett menetrend mellett - mondta Somodi László, a BKK vezérigazgató helyettese az Index.hu-nak. Somodi László elmondta, hogy naponta 7 hajó közlekedik, egy nap 1,3 millió forint az üzemeletetés, havonta tehát 39 millió forint a hajójárat fenntartása.
Alig fél éve, 2012. július 1-jén indultak be Budapesten a rendszeres, hivatásszerű utasforgalmat is bonyolító hajójáratok. A D11, D12, D13-as jelzéssel ellátott hajójáratok népszerűek, melyet jól jellemez, hogy két nappal a beindulás után sűrűbb követést vezetett be a BKK, hogy ki tudja szolgálni az utazási igényeket. Ősszel is jelentős volt még az utasforgalom, azonban november közepe, télen azonban visszaesett a forgalom.
Több évtizedes szünet után közlekedik ismét menetrendszerű hajójárat Budapesten, ezért most állnak rendelkezésre először tételes utasforgalmi adatok az egyes szezonokra vonatkozóan. Ezek szerint a hajóágazatot nyáron kimagaslóan sok, télen azonban meglehetősen kevés utas veszi igénybe, melyhez nyáron sűrített, most pedig egy csökkentett téli menetrend bevezetésével alkalmazkodik a BKK.
A BKK vizsgálja új, gyorsabb, modernebb hajók beszerzésének a lehetőségét, mely által a Duna budapesti szakaszán a jelenleginél gyorsabb, komfortosabb szolgáltatást tudna nyújtani.