A Futár műholdas felügyelettel vonja ellenőrzés alá a főváros közösségi közlekedését, a diszpécserek hatékonyan be tudnak avatkozni forgalmi zavar esetén, s egyben kényelmes tájékozódási lehetőséget ad az utasoknak is - sorolta a rendszer előnyeit Tarlós István főpolgármester.
Kitért arra, hogy a rendszert késedelemmel adják át, de a kötbérek nagy részét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már érvényesítette, a befolyt összegeket a rendszer további bővítésére fordítják.
900 csomópontot figyelnek
A 263 közterületi utastájékoztató napi 24 órában ad tájékoztatást a forgalmi változásokról és a járművek várható érkezési idejéről. Műholdas jelzőrendszert több mint 2200 járműbe építettek, s az utasok utazás közben is tájékozódhatnak a megállókról, átszállási lehetőségekről.
Bekamerázzák a Combinókat
A Futár kiépítése 7 milliárd forintba került, azt részben uniós forrásból valósították meg.
32 diszpécser koordinálja a teljes felszíni közlekedést, s ha a műholdas rendszer érzékeli, hogy egy járat nem menetrend szerint közlekedik, ebbe is be tudnak avatkozni. Ezzel elkerülhető például az is, hogy két azonos autóbusz szorosan egymás után haladjon – mondta Vitézy Dávid.
A BKK vezérigazgató azt is elmondta: a 4-es és 6-os villamosokat jövő tavasszal vonják be a Futár-rendszerbe, mert a járműveket teljes körűen be is kamerázzák majd.