Hirdetés
Hirdetés

Árat emel a Tesla Kínában

2019. augusztus 26., 11:12
Cimkék
Kína
, Tesla
, vámháború

Ha Kína emeli az amerikai importra kivetett vámokat, a Tesla tovább drágítja autóit.

Kép forrása: EPA
Kép forrása: EPA

A Tesla azon számtalan vállalat közé tartozik, amelyet érzékenyen érintenek az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségek. A Kínában, a világ legnagyobb autópiacán értékesített járműveit kivétel nélkül az Egyesült Államokban gyártják, és az elmúlt egy év alatt többször is módosítani kellett az árakat, hogy hozzáigazítsák azokat a vámtarifák változásához.

A Palo Altó-i székhelyű vállalat eredetileg szeptemberben akart áremelést végrehajtani amiatt, hogy a jüan árfolyama jelentősen gyengült a dollárhoz viszonyítva. Ennek időpontját hozták előbbre, augusztus 30-ra.

Hirdetés

Decemberben azonban újabb áremelés következik, mert a kínai hatóságok ismét életbe léptetik az amerikai járművekre és alkatrészekre tavaly kivetett, de januártól felfüggesztett 25, illetve 5 százalékos pótvámot az "adok-kapok" jellegű kereskedelmi háború soros lépéseként.

A Tesla az idei év első felében 21 830 darab autót (Model 3, Model S és Model X) értékesített Kínában, ami 173,6 százalékkal több mint 2018 első hat hónapjában. A bevételei közel 42 százalékkal 1,46 milliárd dollárra nőttek.

A Tesla januárban kezdte el sanghaji gyárának építését, és a tervek szerint az idei év végére el is készül az üzem. Az üzem tervezett kapacitása évi 250 ezer autó.

A Tesla 50 milliárd jüan (7 milliárd dollár) költséggel épülő üzemberuházása a legnagyobb közvetlen külföldi működőtőke beruházás Sanghaj történetében, a Tesla esetében pedig az első beruházás az Egyesült Államokon kívül.

Raiffeisen KH Cetelem További ajánlatok

Értékeld a cikket
Jelenlegi értékelés

Címlapon

Nem kéne mégis atomerőművekkel megmenteni a Földet?

Nem kéne mégis atomerőművekkel megmenteni a Földet?

Nagyon ketyeg az óra, lehet, hogy minden eszközt be kéne vetni a Föld megmentése érdekében. Erről tárgyal holnap a német kormány is. A fosszilis energiahordozók az üvegház-hatású gázok háromnegyedéért felelősek. Vajon ki lehetne-e ezeket váltani mind atomerőművekkel?

Hirdetés

További cikkek

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Videók

Utánajártunk

Powered by Saxo Bank

Privátbankár Árkosár

Hírlevél

Feliratkozáshoz kérjük adja meg e-mail címét:

Szavazás

Szerinted gyengülni fog a forint, vagy erősödni? Hol lesz év végén az euró?