Bemutatják a kínai állami repülőgépgyártó, a COMAC első C919-es típusú utasszállító repülőgépét. (MTI/EPA) |
Hétfőn mutatta be a kínai állami gyár azt az óriási utasszállítót, amely a Boeningekkel akarja felvenni a versenyt és egy csapásra a légiutasszállítás élvonalába kerülne.
Kína azon országok egyike, ahol a legtöbb utasszállítót gyártják, ám mind ez idáig csak a Boeingok és Airbusok építésével foglalkoztak. Az állami törekvés már egy ideje az, hogy Kína saját gyártmánnyal rukkoljon elő, szerezve egy jókora részt a piaci tortából. A Kínai Kereskedelmi Légitársaság most bemutatta ennek a törekvésnek az eredményét, egy két motoros óriást, amelyet közel 4000 közszolga és vendég előtt mutattak be.
A C919 168 utassal képes repülni, a gyártó Comac pedig 517 gépre kapott eddig megrendelést kínai cégektől. Egy másik kínai cég egy sokkal kisebb utasszállítót is bemutatott még tavaly, amely kanadai és brazil gépekkel versenyezhet.
A Boeing mérései szerint Kínának mintegy 5580 utasszállítóra lesz szüksége az elkövetkezendő két évtizedben, amelyek összértéke 780 milliárd dollár. Jó üzletet csinált ezzel a Kínai Kommunista Párt, mivel a kínai légitársaságok jelentős része állami kézben van, tehát egyértelmű, hogy vásárlásnál a saját gyártású gépekre adják le a rendelést.