A márciusra vonatkozó, előremutató hangulatindex 8,5 pontra nőtt a korábbi (mostanra pontosított) 8,3 pontról. A Reuters hírügynökség által megkérdezett elemzők csak 8,2 pontos márciusi adatra számítottak.
Rolf Buerkl a GfK intézet elemzője szerint a kedvező hangulatindex azt mutatja, hogy a lakossági fogyasztás továbbra is fontos szerepet játszik a 2014-es német gazdasági növekedésben.
A lakossági fogyasztás már 2013-ben is segítette a gazdasági növekedést, átlagosan kétszer olyan gyorsan bővült, mint a német GDP, bár a negyedik negyedévben nem voltak olyan jók az adatok. A GfK számításai szerint 2014-ben reálértéken 1,5 százalékkal emelkedik a német lakossági fogyasztás.
Utazásra, felújításra költenek
A GfK felmérése szerint a fogyasztók utoljára 2001 januárjában voltak ennyire bizakodóak. A németek vásárlási kedve kissé csökkent, de még mindig többéves csúcson van. A gazdaságkutató szerint a lakosok most inkább utazásokra, nyaralásokra, illetve ház körüli felújításokra költenek, mint tartós fogyasztási cikkekre.
A gazdaságkutató intézet által megkérdezettek valamivel borúlátóbbak voltak a német gazdaság jövőbeli helyzete kapcsán, mint korábban, de még mindig általános a vélekedés, hogy a gyenge gazdasági teljesítmény után már növekedés várható.