1p
Elvileg már jövőre kezdődhet a vasúti elkerülő építése. Három év múlva már csak elvétve látni tehervonatot a fővárosban.
Lájkold a Privátbankárt, mi adunk 10 forintot - fogjunk össze együtt a gyerekekért! >>

A Budapestet elkerülő V0-ás vasútvonal megvalósításáról írt alá szándéknyilatkozatot Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Jüan Li, a Kínai Vasútépítési Vállalat elnök-vezérigazgatója Budapesten a Parlamentben.

Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára hangsúlyozta: a keleti nyitás stratégia egyik fő célja, hogy a távol-keleti áruk jelentős része Magyarországon keresztül jusson el Nyugat-Európába.

Ha a V0-ás vasútvonal 2017-re megépül, Magyarország a legversenyképesebb tranzitország lesz Kelet-Európában - jelentette ki az államtitkár.

Korszerűtlen a vasúthálózat

Szijjártó Péter elmondta, hogy a magyar vasúti hálózat sugaras szerkezete, Budapest központúsága nem teszi lehetővé, hogy a tehervonatok versenyképes idő alatt átjussanak az országon kelet és nyugat irányban.

Jelenleg 4-5 napot vesz igénybe a tehervonatok áthaladása Magyarországon, és ezt az időt szeretnék 1 napra csökkenteni a versenyképesség érdekében. Ehhez olyan vasútvonal megépítésére van szükség, amely lehetővé teszi, hogy a tehervonatok ne várakozzanak Budapest szűk áteresztő képessége miatt - jegyezte meg. A Privátbankár már megírta, hogy a tervek szerint több mint 100 kilométeres vasútvonalat építenek. Részletek >>

Szijjártó Péter kiemelte: jelenleg több tárgyalás is folyik arról, hogy a V0-ás vasútvonalat a kínai miniszterelnök által bejelentett 1 milliárd eurós fejlesztési hitelkeretből valósítsák meg. A témát április 18-án, pekingi tárgyalásán is megvitatják.

Záhonynál is korszerűsítenek

Szijjártó Péter elmondta, hogy a magyar-ukrán határon lévő záhonyi logisztikai központot is felújítják, így a keleti árukat a lehető leggyorsabban tudják behozni az országba. Hozzátette: a V0-ás beruházással a nemzetgazdasági szempontból is fontos. Hatással lesz a munkaerőpiacra, gyorsul és kiszámítható lesz a vasúti áruszállítás, nőhet a MÁV bevétele a pályahasználati díj miatt, a budapesti elővárosi vasútvonal leterheltsége csökken, ezzel a személyszállítás ütemezett menetrendjét tovább lehet fejleszteni.

A tervek szerint a jövő év tavaszán megkezdik a kivitelezési munkákat, és ez esetben 2017-re elkészül a vasútvonal.

Jüan Li elmondta, hogy vállalatuk komoly vasútépítési tapasztalattal rendelkezik, és a MÁV szakembereivel közösen azon vannak, hogy minél előbb megkezdődjenek a munkák.

A Kínai Vasútépítési Vállalat elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: mindent megtesznek azért, hogy a finanszírozási háttér adott legyen, a kínai és a magyar fejlesztési bankok között létrejöjjön az erről szóló megállapodás.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Itt vannak az újabb 3 százalékos hitel részletei
Privátbankár.hu | 2025. október 5. 15:49
Egy és 250 millió forint között lehet felvenni.
Makro / Külgazdaság A szomszédból kaphatnak erős riválist a „magyar” elektromos autók
Privátbankár.hu | 2025. október 5. 09:49
Évi 50 ezer darab gördül majd ki a zsolnai gyárból a KIA új modelljéből, Magyarországon is erős eladásokat várnak tőle.
Makro / Külgazdaság Hétfőtől megint szembejöhet a valóság az Orbán-kormánnyal
Privátbankár.hu | 2025. október 5. 09:04
Fontos adatok jönnek – tarthatók lesznek a tervek?
Makro / Külgazdaság Klasszis Befektetői Klub: nem érdemes most a forint ellen tenni
Imre Lőrinc | 2025. október 5. 06:14
Paradigmaváltás történhetett a Magyar Nemzeti Banknál, aminek a hazai fizetőeszköz az egyik legnagyobb nyertese. Ezer milliárd forintnyi forró pénz áramlott az elmúlt időszakban forintbefektetésekbe, a magyar deviza stabilitása pedig akár a 2026-os választásokig is kitarthat. A globális piacokon a kedélyek április óta valamelyest megnyugodtak, egyre inkább a sztorikat, és nem a volatilitást érdemes megvenni. A lapcsoportunk, a Klasszis Média által szervezett Klasszis Befektetői Klubon jártunk.
Makro / Külgazdaság Világcsúcs ütemet diktál Magyarország a vagyonosodás tempójában
Privátbankár.hu | 2025. október 4. 17:16
Mészáros Lőrinc például még Elon Muskot is lepipálja a gazdagodás gyorsaságában.
Makro / Külgazdaság Ismét távozásra szólította fel Magyar Péter az egyik kormánytagot
Privátbankár.hu | 2025. október 4. 14:31
Megismételte követelését, hogy Takács Péter távozzon posztjáról. A Tisza párt évi plusz 500 milliárdot csoportosítana át az egészségügyre.
Makro / Külgazdaság Plusz pénzhez juthatnak a hazai kkv-k
Privátbankár.hu | 2025. október 4. 13:27
Jelentősen bővültek a Széchenyi Mikrohitel MAX+ lehetőségei a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) szerint.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor elárulta, mekkora növekedést várnak idén és jövőre
Privátbankár.hu | 2025. október 4. 12:01
Erről laptársunk kérdésére beszélt a magyar miniszterelnök. 
Makro / Külgazdaság Itt van Orbán Viktor bejelentése: hitel a magyar kkv-knak három százalékos kamattal
Privátbankár.hu | 2025. október 4. 10:56
Már hétfőtől elérhető lesz. 
Makro / Külgazdaság Kiszámíthatatlan változásoktól kell tartania a központi bankoknak?
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 16:51
A New York-i Fed-vezér szerint igen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG