Az amerikai politikai elemzőket és a médiát is alaposan meglepte, hogy Trump szerda reggelre átalakította kampánystábját, és a radikális jobboldali médiából szerződtetett kampányfőnököt.
Az új kampányfőnök, Stephen Bannon, aki eddig a Breitbart News vezetője volt, Trumphoz hasonlóan durva stílusú és konfrontatív személyiség, ráadásul a Breitbart News internetes oldalain és rádióműsoraiban Bannon rendre azoknak biztosított megszólalási lehetőséget, akik a Republikánus Párt elitjét és kongresszusi politikusait bírálták.
A Politico szerint a Bannon vezette rádióműsorokban gyakran kapnak helyet összeesküvéselméletek is, például arról, hogy az Obama-kormányzatba beférkőztek az Iszlám Állam nevű dzsihadista szervezet terroristái, vagy hogy Huma Abedin, Hillary Clinton demokrata párti elnökjelölt bizalmas munkatársa összejátszik az egyiptomi Muzulmán Testvériség nevű betiltott radikális szervezettel.
A CNN politikai elemzője utcai harcosnak nevezte Bannont, és hangsúlyozta, hogy kinevezésével a média működési mechanizmusát nagyon is jól ismerő Trump az eddig megszólított és megnyert választói táborát akarja erősíteni, és nem új választók megnyerésére törekszik.
Nicholas Kristof, a The New York Times kolumnistája szerint Trumpból lényegében a jobboldali rádiók és internetes újságok, valamint a Fox News csinált elnökjelöltet, mégpedig azzal, hogy teret adott neki, és ennek köszönhetően a politikában kívülállóként ostromolhatta meg a Republikánus Párt várát. Miután nem különösebben eredményesen udvarolta körbe a republikánus pártelitet, Trump ezzel a lépéssel most visszatér ahhoz a jobboldali sajtóhoz, amelynek olyan sokat köszönhet.