3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Több forrásból is megerősítették, hogy senki nem élte túl a Germanwings gépének zuhanását. A mentési munkálatok folyamatosan zajlanak, de több napig eltarthat, mire lehozzák a holttesteket az elzárt területről.

Manuel Valls francia miniszterelnök elmondása szerint egy helikopternek sikerült leszállni a roncs közelében, de nem találtak túlélőket. A hatóságok közlése szerint a repülő darabjaira szakadt, a legnagyobb egybefüggő rész körülbelül akkora, mint egy személyautó.

Kép forrása: Le Dauphine Libéré

A fedélzeten 144 utas és a személyzet hat tagja vesztette életét, köztük 67 német és 45 spanyol. Magyar áldozatról egyelőre nem tudni.

Az utasok közt volt egy német kisvárosi iskola 16 diákja és két tanára, valamint két kisbaba is.

Thomas Winkelmann, a Germanwings vezérigazgatója sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a géppel körülbelül délelőtt 11-kor veszett el a kapcsolat, 6000 méteres magasságon, nyolc perc folyamatos süllyedés után.

A pilóta nagyon tapasztalt volt, több mint 10 éve állt a Lufthansa alkalmazásában, és 6000 órát repült Airbus modellekkel.

Még így is biztonságos év volt

Sok életet követelt a repülés tavaly, összesen 1212 ember vesztette életét különböző balesetekben. Ennek ellenére a szakértők szerint a repülés sosem volt biztonságosabb, mivel világszerte összesen csak 111 gép zuhant le. Ez a szám az utasszállító repülőgépek indulása óta nem volt ennyire alacsony.

Rengeteg halott

1. Tavaly február 16-án történt az első komolyabb incidens, a Nepal Airlines 183-as járata, egy propelleres kisgép került bajba indulása után nem sokkal, a fedélzeten utazó 18 ember meghalt.

2. Február 17-én a másodpilóta megkísérelte eltéríteni az Ethiopian Airlines Rómába tartó gépét, de végül áldozatok és sérülés nélkül landoltak a svájci Genovában.

3. Az elmúlt évtized legnagyobb port kavaró eseményei közé tartozik a Malaysian Airlines MH370-es gépének március 8-ai eltűnése. A járat valahol az Indiai-Óceán felett tűnt el, azóta semmilyen információ nem érkezett a fedélzeten utazó 239 emberről, és roncsokat sem találtak.

4. Nyár közepén (július 17.) vesztett újra gépet a Malaysian, mikor az MH17-es járatot lelőtték Kelet-Ukrajna felett. A zuhanást a 298 fedélzeten tartózkodó közül senki sem élte túl. Azt, hogy ki lőtt, a mai napig nem tudni biztosan, egyes források szerint az oroszbarát szakadárok, míg mások szerint az ukrán hadsereg volt.

5. Az Air Algérie gépe a Mali-sivatagba zuhant 50 perccel a felszállás után, megölve mindenkit, aki a fedélzeten tartózkodott. Az utólagos vizsgálatok szerint a pilóták engedélyt kértek arra, hogy kitérjenek az útvonalról, mivel nagyon rosszak voltak az időjárási körülmények.

6. December 28-án tűnt el az AirAsia Indonesia QZ8501-es járata. Nem sokkal később megerősítették, hogy a repülő a rossz időjárási körülmények miatt Borneo mellett a vízbe zuhant. Ez egyébként ugyanolyan Airbus A320-as gép volt, mint a most lezuhant Germanwings járat.

7. Idén február 4-én a TransAsia ATR-72-es gépe csapódott a tajvani Keelung folyóba, félig letarolva egy felüljárót. A TransAsia az egyik legtöbbet balesetező légitársaság, ezért nem is meglepő, hogy a Nemzetközi Légügyi Felügyelet nem engedi, hogy újabb útvonalakon repüljenek.

8. A mai napon lezuhant Germanwings Airbus A320 után 150 halott maradt, a mentési munkálatok folynak.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Nagy Márton: 20 perc lesz a menetidő a Nyugatitól a repülőtérig
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 18:40
Az új repülőtéri vasútvonal terveiről tartott tájékoztatót Nagy Márton és Lázár János. Az Mfor kérdéseire részleteket is elmondtak a nyomvonalról, valamint arról is beszéltek, hogy mekkora szakaszon fog a föld alatt futni. 
Makro / Külgazdaság Mire lehet elég a 3 százalékos Otthon Start és a kkv-hitel? Élőben beszélgettünk Oszkó Péterrel – a Klasszis Klub Live-ban
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. október 27. 15:16
A volt pénzügyminiszter, üzletember, kockázatitőke-befektető, az Oxo Holdings alapító-vezérigazgatója a Klasszis Média YouTube-csatornáján válaszolt a mi és olvasóink, nézőink kérdéseire.
Makro / Külgazdaság Még egy jel arra, hogy jövőre érkezik az európai fordulat
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 13:53
A várakozásokon felül javult októberben az üzleti hangulat Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felmérése alapján.
Makro / Külgazdaság Magyarországot is elérhetik az amerikai szankciók? Megvan, mikor egyezkedhet Orbán Viktor Trumppal
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 13:32
A kormány vizsgálja a helyzetet – árulta el Szijjártó Péter. 
Makro / Külgazdaság Miközben az EU szankciókra készül, Szijjártó Péter továbbra is kitart a Netanjahu-kormány mellett
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 12:55
A magyar külügyminiszter izraeli hivatali kollégáját fogadta ma Budapesten, e kapcsán beszélt a béketeremtésről és az Európai Unió Izraellel kapcsolatos politikájáról.
Makro / Külgazdaság Lassan ideje dönteni az árrésstopról, az OKSZ szerint egyértelmű a válasz
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 12:30
A szervezet szerint az intézkedés fenntartását semmi sem indokolja.
Makro / Külgazdaság Eddig diktáljuk az iramot Európában
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 12:15
Amerikai-kínai összeborulásra vár a piac, de azért csak óvatos az optimizmus.
Makro / Külgazdaság Trump: Oroszországnak nem tesztelgetnie kellene, hanem befejeznie a háborút
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 11:55
Trumpnál kezd betelni a pohár, az olajszankciók után megint üzent.
Makro / Külgazdaság Óriási drágulás jön, még ma tankoljuk meg a kocsit
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 11:35
A benzin ára 5, a dízelé 10 forinttal nő.
Makro / Külgazdaság Sorsdöntő hónapok előtt a Dunaferr, megmozdulhat a haldokló iparág
Imre Lőrinc | 2025. október 27. 10:15
Magyarország egykori legnagyobb és legfontosabb nehézipari üzeme, a Dunaferr már évek óta vergődik, idén októberben viszont felpörögtek az események a csődben lévő cég háza táján. Az iparág jövőjét a zöld acélgyártás határozza meg, azonban kérdéses, hogy Európa képes lesz-e visszaszorítani a kínai előrenyomulást? A hadiipar és Donald Trump segíthetnek ebben. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG