3p
Komoly bevételnövekedésre számítanak a sportszer áruházak a vébé évében.

Nagyságrendileg 300 milliárd forint körül mozoghat a hazai sportszer, sportruházati piac, Magyarországon a vezető ágazatnak a foci számít, a kereskedések eladását pedig a focivébé időszaka rendesen felpörgeti – derült ki a Blokkk.com elemzéséből.

A sportszerekért ráadásul komoly árakat kell fizetni, a Hervis az Adidas focilabdáját 11 ezer forintért adja, egy márkás focicipő pedig 10-15 ezer forint, de van 28 ezer forintért is. A Decathlon 7 ezerért ad egy márkás focilabdát, ugyanitt a felnőtt focicipő tízezernél indul, tehát nem olcsó mulatság a foci. Szépen fogynak a focimezek is, ezeket ugyanakkor nem csak sportolási célokra veszik a fogyasztók, hanem általános viseletként is.

A világ vezető forgalmazója a Nike, őt követi az Adidas, a Reebok, a Puma, a Converse, a New Balance, az Acics, az Air Jordan, az Umbro, a Fila, a világ sok tájáról. A focivébé egy hónapja komolyan meglátszódik az eladási számokon, a sportszereken kívül jobban fogy a televízió, az okostelefon, a sör, a rágcsálnivaló is.

Mindent visz a Decathlon

A világelső Nike 40 milliárd dolláros éves forgalom körül mozog, a második Adidas 20 milliárd körüli összeget könyvelhet el euróban. A kisebbek, például a Puma 4 milliárd euró körüli árbevétellel számolhat. Mindez persze 2018-ban jelentősen megugrik, mivel a nagy sportesemények nagyot dobnak a sportszer, sportruházat piacon.

Magyarországon a piacvezető sportszer, sportruházat bolthálózat a Decathlon. Éves forgalma 2017-ben megközelítette a 70 milliárd forintot. A második Hervis dolgát megnehezítette, hogy a Mammutban lévő nagyáruházát nemrégiben felújítás és költözés miatt bezárták, ami nyilván forgalomkiesést okozott. Mindkét cég megerősítette webkereskedelmét is, nem véletlenül. A harmadik sporthálózat, az Intersport franchise rendszerben tevékenykedik, így például a legnagyobb magja, a budaörsi csoport  teljes forgalma 3 milliárd forint körül volt legutóbb, az IS Buda-Skáláé már kevesebb, félmilliárd körül mozgott.

A nagyobb márkák közül az Adidasnak van önálló magyar ága, míg a világelső Nike-nak nincs, kintről irányítják. Bár a Playersroom sportcipőket árul, de hát nála már feltehetően nagyobb az aránya azoknak, akik nem elsősorban a sportoláshoz veszik meg a lábbelit. A legnagyobb márkák Magyarországon 100 milliárdos piacot alkotnak, a kisebb üzletek, webáruházakkal pedig 300 milliárd forint lehet nagyságrendben.

Szórják a pénzt a magyarok – ők kaszálják a legnagyobbat a focivébén

A június 14-én induló futball-világbajnokságot megelőző hetekben az Extreme Digital kétszer annyi tévét adott el egy átlagos időszakhoz képest, de az 55 colos tévék körében három-négyszeres volt a növekedés. Meglepő módon hasítanak az ultra-HD okostévék hasítanak, de népszerű a mobil és a tévé kapcsolatát biztosító Chromecast és a különböző hangprojektorok is. Tovább >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Mire készülhet a kormány? Ezt is kérdezzük Győrffy Dórától a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 10:55
A közgazdász, egyetemi tanár, az MTA doktora július 9-én szerdán délután 15 óra 30 perckor lesz a vendége a Klasszis Média egyórás élő adásának. Amelyben szokás szerint nemcsak mi kérdezünk, hanem ezt olvasóink is megtehetik, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetített adás során.
Makro / Külgazdaság Újabb mutatóban lettünk tökutolsók az Európai Unió 27 tagországa között
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:58
Az Eurostat legújabb adatai szerint a magyar vásárlók kosarában van a legkevesebb áru és szolgáltatás az egész EU-ban – mutat rá a GKI Gazdaságkutató Zrt. friss elemzése.
Makro / Külgazdaság Vészvillogó: gyengélkedik a magyar ipar
Privátbankár.hu | 2025. július 1. 09:00
A beszerzési index júniusban 48,9 pontra csökkent, ismét zsugorodást jelezve a magyar feldolgozóiparban.
Makro / Külgazdaság Rossz hírt közölt a KSH: romlott az egyenleg
Herman Bernadett | 2025. július 1. 08:50
Májusban 739 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet; a kivitel volumene 3,2 százalékkal, a behozatalé 5,4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakihoz képest.
Makro / Külgazdaság Többet adóztunk: kisebb lett a kormányzati szektor hiánya
Herman Bernadett | 2025. július 1. 08:30
Az előzetes adatok szerint 824 milliárd forint, a GDP 3,9 százaléka volt a kormányzati szektor 2025. I. negyedéves hiánya. Az egyenleg az előző év azonos időszakához képest 234 milliárd forinttal, GDP-arányosan 1,4 százalékponttal lett kedvezőbb. 
Makro / Külgazdaság Nem jött be az elemzők várakozása: mi a baj a németekkel?
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 13:38
Gyengébb adat érkezett a vártnál.
Makro / Külgazdaság Óriási változás jön a benzinkutakon júliustól
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 11:43
A nyár második hónapja jelentős üzemanyagár-csökkenéssel indul.
Makro / Külgazdaság A lengyelek is bevették a keserű magyar pirulát
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 11:31
Azután, hogy nálunk májusban az előző havinál magasabb lett az infláció, most a lengyelek jelentették ugyanezt, csak már júniusról.
Makro / Külgazdaság Eddig jó, mondják a britek, de mi lesz azután?
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 11:08
Gyorsult a brit gazdaság növekedési üteme az első negyedévben, a kilátások azonban nem biztatóak.
Makro / Külgazdaság Ön TikTokozik? Akkor most reménykedhet
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 10:17
Donald Trump amerikai elnök a Fox Newsnak adott interjúban közölte, hogy egy „nagyon gazdag emberekből” álló csoport készen áll megvásárolni a TikTokot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG