3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A június 14-én induló futball-világbajnokságot megelőző hetekben az Extreme Digital kétszer annyi tévét adott el egy átlagos időszakhoz képest, de az 55 colos tévék körében három-négyszeres volt a növekedés. Meglepő módon hasítanak az ultra-HD okostévék hasítanak, de népszerű a mobil és a tévé kapcsolatát biztosító Chromecast és a különböző hangprojektorok is.

Talán annyira nem meglepő, hogy minden évben, amikor olimpiát vagy futball-világbajnokságot rendeznek, jelentősen megugrik az eladott tévékészülékek száma. Az idén összességében duplaannyi készülék fogyott május második felétől június közepéig, mint egy átlagos időszakban, ezt közölte az Extreme Digital a Privátbankár.hu-val.

A legnagyobb népszerűségnek a vébé előtt az 55 colos készülékek örvendenek, ezekből három-négyszer annyi fogyott, mint egy átlagos időszakban – ezek a készülékek már mind ultra-HD felbontásúak, és okosfunkcióval is felszereltek. Érdekesség ugyanakkor, hogy hitelre ugyanúgy csak a vevők 10 százaléka vásárol tévét, mint a normál időszakok alatt.

Mindenki 4k-ra utazik, de minek?

Míg a magyar piacon eladott tévék nagyjából fele ultra-HD felbontású, a negyede full-HD-s és negyede HD felbontású (tehát 8,2 millió, 2,1 millió, vagy 1 millió képpontot megjeleníteni képes) típus, az Extreme Digitalnál a foci-vb előtt a vevők 60 százaléka ultra-HD tévét keresett. Hasonlóan felülreprezáltak az okostévék is, amelyek most az eladások 75 százalékát teszik ki, szemben a hazai piac 60 százalékos átlagával.

Jelenleg a legtöbb eladott tévé LCD technológiát használ, az OLED modellek a magasabb áruk miatt egyelőre csak néhány százalékát teszik ki az összeladásoknak. Ugyanakkor ez a trend a közeli jövőben változhat a cég szerint, hiszen már 500 ezer forintos ár alatt elérhetők 55 colos OLED televíziók, illetve hasonló méretű QLED tévék is. A márkák közül a Hitachi, a Hyundai, a Sharp és a JVC tévéi váltak elérhetővé itthon, amelyek korábban nem voltak kaphatók, így ezek tarolták le a mezőnyt.

A vébére okosítja tévéjét a magyar

Míg az online funkciókat is kínáló Blu-ray-lejátszókat már szinte senki sem keresi, az olyan tévéokosító eszközöket, mint az Apple TV vagy a Google Chromecast nagyon sokan keresik, a vásárlók fele ráadásul már ultra-HD-s tévéjével kompatibilis változatot vesz ezekből, a maradék pedig full-HD-set.

A legnépszerűbb tévékiegészítőnek ugyanakkor a különböző állványok és rögzítők számítanak, de gyakori, hogy a vásárlás után néhány héttel hangprojektort rendelnek a készülékhez, hogy javítsák a hangzását. Ezek a kiegészítők azért lettek népszerűek, mert kompakt kivitelük révén könnyebb elhelyezni őket a lakásban a sok hangszórós házimozi-rendszereknél.  Egy egyszerűbb hangprojektor már 20 ezer forint körül elérhető, a komolyabb házimozis hangzást nyújtó típusok azonban 60-70 ezer forintba kerülnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG