Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
6p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A TikTok kivetette a hálóját az amerikai socialmediás hirdetési piacra, ahol most Mark Zuckerberg cége az uralkodó. A rakétaként kilövő kínai socialmediás app reklámstratégája azt ígéri, sokkal több pénzt fognak önteni az ágazatba, technológiai újításokat vezetnek be, és azt, hogy nem küldik el a felhasználók adatait Kínába. Utóbbi kapcsán azért vannak, akik szkeptikusak, és nem is kevesen.
Forrás: Depositphotos

Emeli a tétet a tinédzserek körében borzasztó népszerű közösségi oldal, a TikTok, mégpedig úgy, hogy a Facebooknak most már tényleg ideje lesz komolyan odafigyelnie a feltörekvő riválisra, ha nem akar maga mellett helyet szorítani a trónon. A kínai, virálisvideós alkalmazás ugyanis feltárta új reklámpiaci és e-kereskedelmi stratégiáját, mely a szintén most beígért, komolyabb anyagi ráfordításokkal párosulva képes lehet arra, hogy a népszerűségét nagy bevételekre váltsa.

Az USA meghódítása - lemásolt házi feladattal

Az új tervekről Blake Chandlee, a Facebook egykori reklámfőnöke, a TikTok mostani amerikai reklámstratégája beszélt a Financial Timesnak. Úgy tűnik, nem bízzák a véletlenre a sikert, és jó kínai szokás szerint elkezdik nagy erőkkel leutánozni az USA-ban már befutott vetélytársakat. Erre példa, hogy a Facebook-tulajdon WhatsApp egykori kaliforniai irodájába költöztek be, és fáradhatatlanul szipkázzák a rivális amerikai oldalak szakembereit. Chandlee legutóbbi nagy fogása a már szintén Zuckerbergékhez tartozó Instagram korábbi európai vezetője, Trevor Johnson volt.

Chandlee azt mondja, már most brandek százai, ha ugyan nem ezrei értékesítenek az appjuk segítségével, és ez a jövőben csak még jobban fel fog pörögni. Szerinte olyan a TikTok "hiperfelfutása", mint amilyen a Facebooké volt 2007 környékén, amikor felvették a social media nagykutyájához.

"Minden brand érdeklődött irántunk. Tudják, hogy ott akarnak lenni, tudják, hogy a felhasználók ott vannak, megvan a kulturális jelentőség is, és a momentum is. Csak azt nem igazán tudják, hogyan fogjanak bele."

Akcióban az ellenmásolók

A Facebook persze igyekszik kisiklatni a TikTok-gyorsvonatot, méghozzá ellen-másolással. Már két klón-appal is szerették volna kifogni a kínai alkalmazás vitorlájából a szelet, mely 15 másodperces videók végtelenül scrollozható folyamát kínálja. Az Instagram nemrég indította el Brazíliában a Reels-t, miután egy korábbi koppintás, a Lasso különösebb visszhang nélkül szép csendben kimúlt. Chandleet ezek a kísérletek nem aggasztják. Az egészet elintézi annyival, hogy az utánzás a hízelgés legőszintébb formája.

Ebből kiindulva azért a TikTok is törleszkedik, a reklámos vezető ugyanis arról is beszélt az FT-nek, hogy megpróbálnak bevezetni egy olyan megoldást, mellyel a felhasználók direktben vásárolhatnak a brandektől az appjukban, ez pedig pont olyan, mint az Instagram vásárláskönnyítő funkciója. Tehát ha valakinek megtetszik egy tiktokos videóban egy termék, akkor egyetlenegy koppintással meg is vásárolhatja majd azt.

Marhulni kell, megéri

A 75 milliárd dollár értékű kínai ByteDance techóriás tulajdonolta app két éve indult el az USA-ban. Sikere kirobbanó volt, most már havi egymilliárd aktív felhasználónál tart az Államokban. Ez a nyaktörő iramú felfutás részben annak köszönhető, hogy a TikTok aktívan költött hirdetésekre - akár olyan rivális, képes-videós appokon, mint az Instagram vagy a Snapchat. Időközben olyan sikeresek lettek, hogy most már az Instagram hirdet náluk, karöltve olyan mammutvállalatokkal, mint a Walmart, a Nike vagy az Asos.

A kínai alkalmazás azért olyan vonzó a hirdetők számára, mert tényleg mélyen elkötelezett usereket, vagyis potenciális vevőket kínál. A számok szerint az átlagos tiktokos egyetlen nekifutásra 250-300 másodpercet tölt az app birizgálásával, ami majdnem a duplája az átlagos instagramos appcsekkolási időnek, ez pedig jóval nagyobb növekedés és figyelem-megragadás táptalaja lehet.

Üröm az örömben a hirdetőknek, egyúttal kellemes mellékhatás a usereknek, hogy a TikTok csak kevésbé részletes információkat tud megosztani a felhasználóiról. Ez azért van, mert a kínai app nem egy konvencionális közösségimédia-oldal, ahol felrajzolható egy ismerősi térkép, és mindenki könnyen profilozható, hiszen nem ismerősi alapon működik, hanem egy platform, ami videókat sugároz a közönségnek.

Ez más hozzáállást kíván meg a hirdetőktől. A hagyományos, patikamérlegen kiszámolt kampányok helyett jobban ki lehet, és ki is kell használniuk ezt a házivideós, csináld magad jelleget, és be kell vállalniuk a dilizést, akár önmaguk kicsit nevetségessé tételét is, hiszen a TikTokon a bohóckodások, hashtages kihívások válnak jellemzően virálissá.

"A TikTokon a kockázatvállalást jutalmazzák... és ha kicsit mókás és bájos vagy", mondja Chandlee. Hogy segítsenek ebben, elindítottak egy olyan szolgáltatást, mely összepárosítja a - gyakran az Instagramról áttelepült - influencereket a brandekkel, akik aztán segítenek a marketingeseknek a virális tartalmak elkészítésében.

Ha jól csinálják, a siker látványos: a Guesss divatmárka mostanában lefolytatott 24 órás TikTok-kampánya 16 százalékos átkattintási rátát hozott, a kevesebb mint 4 százalékos iparági átlaggal szemben.

Sok pénz vs. sok kétely

A cég közben olyan új hirdetési technológiák kifejlesztésén munkálkodik, melyek segítségével felérhetnek a Google-Facebook iparági uralkodópáros mellé. Ezek közé tartozik a targetálás finomhangolása és a reklámvásárlási folyamat jobb automatizálása.

A dolgukat azonban megnehezíti a Kínával kapcsolatban a nyugati féltekén érzett általános bizalmatlanság. Több reklámügynökség is arról számolt be az FT-nek, hogy aggódnak a TikTok kínai gyökerei miatt mind cenzúra, mind adatbiztonsági szempontból. Kételkednek emellett abban is, hogy az app képes kellő hatékonysággal gátat szabni a káros tartalmak terjedésének, és továbbra is azt várják, hogy legyen egy eszköz, mellyel hatékonyabban tudják monitorozni a kampányaik eredményességét.

Nemrég vizsgálat is indult a TikTok ellen, mert több amerikai kongresszusi képviselő is aggodalmát fogalmazta meg afelől, hogy az app Kínába továbbítja a felhasználók adatait.

Napjainkban pedig azzal került be leginkább a hírekbe a cég, hogy cenzúrázni kezdte a kínaellenes tartalmakat. Chandlee szavaiból az jön át, hogy a nagyvállalatokat mindez hidegen hagyja. "Ezen a területen nem sokan kérdezősködtek", mondta a téma kapcsán. Igyekezett leszögezni azt is, hogy a felhasználói adatokat Kínán kívül tárolják.

Chandlee ehelyett amellett érvel, hogy a TikTok örökölt infrastruktúra helyett képes olyan rendszereket építeni, melyek még segítik is az adatbiztonságot. "Úgy gondoljuk, fel tudjuk építeni úgy a hirdetési platformunkat, hogy arra haladjon, amerre a világ tart, ne pedig arra, ahonnan jött."

(Financial Times)

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Erre a húzásra irigy lehet minden magyar dolgozó
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 18:49
A szlovén kormány elfogadta annak a törvénynek az alapelveit, amely minden munkavállaló számára kötelező karácsonyi bónuszt vezetne be, valamint megemelné az átalányadózó egyéni vállalkozók bevételi értékhatárát – jelentette be Klemen Bostjancic pénzügyminiszter.
Makro / Külgazdaság Magyarországot érintő döntést hozott Románia
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 16:59
Nemzeti jelentőségű projektté nyilvánították a Magyarország felé vezető földgázvezeték bővítését.
Makro / Külgazdaság Várakozáson felül nő az egészségpénztárak száma
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 16:03
Az OTP Pénztárak vezetője szerint  tendencia hátterében az állhat, hogy a lakosság körében egyre népszerűbb ez az öngondoskodási forma.
Makro / Külgazdaság Bajban van Putyin, ehhez már az orosz tömegeknek is lesz egy-két szava?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 12:46
Valamit kezdeni kell az elszálló hiánnyal, de az orosz elnök csak azt döntheti el, melyik kezébe harapjon.
Makro / Külgazdaság Már megint bezsebelt 130 milliárdot az Orbán-kormány
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 12:14
Pedig csak 45 milliárdot terveztek.
Makro / Külgazdaság Nagyon nagy a baj Európában – itt vannak a friss adatok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 11:33
Ilyen száraz hónapot még nem láttak az uniós intézetben.
Makro / Külgazdaság Megy ez Otthon Start nélkül is? Elképesztő számok érkeztek a szomszédból
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 10:53
Másfélszeresére nőtt a lakásépítés volumene tavalyhoz képest Romániában.
Makro / Külgazdaság Komoly bajban lehet a magyar kormány olajügyben
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 10:17
Szent-Iványi István szerint nem sok jót jelent a magyar kormánynak a befolyásos republikánus szenátor megszólalása.
Makro / Külgazdaság Megtörtént a rég várt kamatcsökkentés
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 06:28
Döntött a Fed, és itt még nincs vége.
Makro / Külgazdaság Magyarország nincs egyedül: érdekes európai inflációs adat érkezett
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 19:41
Augusztusban az előző havival megegyezően 2 százalék volt az éves infláció az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett végleges adatai szerint. A tendencia hasonló volt a magyarországihoz, hiszen a hazai adat is stagnált az előző hónaphoz képest. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG