3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ki más is építené fel a világ legnagyobb gyárát, mint Elon Musk és a Tesla? A hivatalosan és gigantikusnak nevezett gyár első része elkészült, és megkezdte az akkumulátorok gyártását. Miután a gyár Amerikában, ezen belül Nevadában épül, az új elnök is örül: íme, egy gyár, ami otthon üzemel.

A hatékony akkumulátorok tömeges gyártásának megindítása kritikus pont a Tesla életében, hisz ezek képezik az elektromos autók lelkét. Az akkumulátoron kívül minden rendkívül egyszerű egy ilyen autóban, így ez messze a legfontosabb rész, mind az egy töltéssel megtehető távolság, mind az ár szempontjából. Ráadásul a gyár itt nem áll meg: otthoni akkukat is készít, melyek a nappal összegyűjtött napenergiát tárolják majd, és a legkülönfélébb ipari és szolgáltatási felhasználók számára is gyártanak nagy kapacitású akkumulátorokat.

Egyedül a felét

2018-ra a gyár meg fogja duplázni a világ jelenlegi lítium-ion akkumulátor gyártását, melynek így a fele Amerikába kerül, hisz jelenleg a gyártás 88 százaléka Kínában, Japánban és Dél-Koreában zajlik. Ekkor 6500 embert foglalkoztat majd a gyár, amely a Tesla korábbi időtúllépéseivel szemben úgy tűnik, az ütemterveknek megfelelően épül és áll üzembe. Muszáj is a termelést felfuttatni 2018-ra, mert az akkor eladni tervezett 500 ezer darab Model 3-as autóhoz egyszerűen nem lenne elegendő akkumulátor.

Musk szokásához híven nem kis kockázatot vállal, hisz a mostani árakon olyan drága az akkumulátor előállítása, hogy nem lenne megfelelően profitábilis a 35 ezer dollárba kerülő Model 3, de Musk abban bízik, hogy ha teljes kapacitással megy majd a gyár, az óhatatlanul lecsökkenti a költségeket, és időközben a kereslet is eléggé felfut ahhoz, hogy a gyár teljes kapacitását ki lehessen használni.

Más elektromos autógyártók eddig nem szálltak be az akkumulátorgyártásba, hanem olyan nagy gyártóktól rendeltek, mint az LG vagy a Samsung. A Bloomberg New Energy Finance felmérése szerint a 2016-os átlagos gyártási ár egy kilowattóra kapacitásnál 200 dollár, a General Motor ezt idén 150 dollárra becsli, a Tesla 2020-ra 100 dolláros árat lát reálisnak.

Nem csak autógyár

Az autó akkumulátorok gyártása mellett a Tesla a házi és az ipari energiatárolókra is koncentrál. A cég szeptemberben szerződést írt alá a Dél-Kaliforniai Edison áramszolgáltatóval egy óriás tárolókapacitás kiépítéséről, mellyel megelőzhetők az áramkimaradások és kipótolhatók a megújuló energiaforrások által nem lefedett időszakok, mint a naperőműveknél az éjszaka. A háztartásokban használható Powerwall 2-es akkumulátorok gyártása ugyancsak beindul, várhatóan január végén.

Mindez beleillik Elon Musk terveibe, hogy a Tesla ne csak egy autógyár legyen, hanem egy nagy energiacég, amely a tiszta energia elterjesztését tűzi ki célul. Ez motiválta a SolarCity megvásárlását is, amely a legnagyobb amerikai, háztetőkre szerelhető napkollektorokat gyártó cég. Termékei ráadásul sokszor még szebbek is, mint a hagyományos tetőcserép. Emellett a Tesla és a Panasonic múlt héten szerződést írtak alá, hogy napelemgyárat létesítenek a New York államban található Buffalóban.

Elnöki elvárások

Ezzel Musk az új amerikai elnök várakozásainak is teljes mértékben megfelel, miután Trump többször hangoztatta, hogy szeretne olyan intézkedéseket hozni, amely mérsékli a gyártókapacitások Kínába vagy Mexikóba telepítését. A Tesla igazi amerikai autó-, napelem-, és akkumulátorgyártó. A Model 3 alkatrészeinek 95 százalékát belföldön állítják elő, és a cég 30 ezer alkalmazottjából 25 ezer Amerikában dolgozik. Trump fel is lelkesült: Elon Muskot felvette tanácsadói csoportjába.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság 2024 a Budapest környéki területek ingatlanpiacán is fordulópontot hozott
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 10:05
Az ingatlanpiaci aktivitással együtt mérséklődött a kiköltözési hullám a fővárosi agglomeráció településein, ahol tavaly 18 százalékkal kevesebb adásvétel zárult, mint az azt megelőző évben.
Makro / Külgazdaság Budapest helyett már a Kreml mellett lakik az amerikaiak által kiebrudalt orosz kémbank
Vég Márton | 2024. április 25. 08:58
Végleg törölték a budapesti címét az orosz hátterű Nemzetközi Beruházási Banknak, egy év kellett hozzá.
Makro / Külgazdaság A benzinárak csökkentésére szólított fel a magyar kormány, szankciókra is kész
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 16:41
Ezt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter közölte rendkívüli sajtótájékoztatón a Karmelita kolostorban.
Makro / Külgazdaság Medgyessy Péter nem hisz abban, hogy Magyar Péter és csapata nagyon nagy áttörést érne el
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 15:01
Ugyanakkor Magyarország 2002-2004 közötti miniszterelnöke biztos abban, hogy fognak mandátumokat szerezni az európai parlamenti (EP) választáson. Medgyessy Péter szerint Orbán Viktornak nagyon el kéne gondolkodnia azon, hogy itt pár perc alatt megszületik egy ilyen szerveződés, mondván, ez mutatja az emberek gondolkodását és lelkivilágát, erre oda kellene figyelni. Földrengésszerű változást nem vár az exkormányfő, de már néhány EP-mandátum megszerezése is egy figyelmeztetés. Medgyessy Péterrel a Klasszis Klub április 22-ei adásában beszélgettünk.
Makro / Külgazdaság Ez nekünk is jó lehet, megfordult a magyarok fő üzleti partnerének szerencséje
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 10:51
A vártnál jobban javult az ifo németországi üzleti hangulatindexe áprilisban.
Makro / Külgazdaság Órákon belül dönthet a kormány az újabb üzemanyagár-sapkáról, de addig is van egy jó hírünk
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 10:29
A benzinért és a gázolajért is kevesebbet kell majd fizetni péntektől. Egyelőre 3, illetve 6 forinttal, de ha a kormány szerdai ülésén rábólint Nagy Márton javaslatára, akkor jóval nagyobb árzuhanás jöhet.
Makro / Külgazdaság Kilőttek a reálbérek, Ön mire költi?
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 08:30
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) reálkereset 9,9 százalékkal nőtt a fogyasztói árak előző év azonos időszakához mért, 3,7 százalékos növekedése mellett.
Makro / Külgazdaság Valami történt az amerikai gazdaságban
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 17:57
Az amerikai gazdasági aktivitás lassuló ütemben nőtt áprilisban az S&P Global Market Intelligence gazdaságkutató intézet kompozit beszerzésimenedzser-indexének (BMI) kedden közzétett előzetes értékei alapján.
Makro / Külgazdaság Mit jelez Matolcsy Györgyék lépése?
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 17:12
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa a várakozásoknak megfelelően 50 bázisponttal, 7,75 százalékra csökkentette az alapkamatot, és a kamatfolyosó két szélét is ilyen mértékben mérsékelte.
Makro / Külgazdaság Nem várt helyről kapott beszólást Varga Mihály
Dobos Zoltán | 2024. április 23. 16:44
A szolgáltatások visszatekintő árazása és a nemzetközi környezet romlása, elsősorban a Fed felfelé tolt kamatpályája negatívan hat a magyar monetáris politika lehetőségeire. Az erős dezinfláció, a folyó fizetési mérleg tartós javulása és a magas devizatartalék-szint miatt viszont jók a kilátások. A kamatdöntő ülés után Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke tartott háttérbeszélgetést, ahol odaszúrt a pénzügyminiszternek is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG