Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Még nem tudjuk, hogy a Teslának sikerül-e teljesíteni saját célkitűzését: nyereségessé válni, majd tömegesen elterjeszteni az elektromos autózást. Egy másik, a világ számára kedvező hatást azonban elért: felrázta a német autóipart tespedtségéből. Kényelmes volt eddig a belsőégésűeket gyártani, de most már muszáj lépniük a fejlődésben.

A német gyártók korábban legfeljebb csak félszívvel akartak foglalkozni az elektromos autók fejlesztésével: a belsőégésű motor hajtotta autó a német életérzés egyik szimbóluma volt. Ennek azonban most vége, miután a Tesla felrázta az iparágat, felkeltette az érdeklődést a villanyautó iránt, mindezt a nagy német gyárak rendelkezésére álló források töredékéből, és ezt már nem lehet tétlenül nézni. Ráadásul a dízelbotrányok is változást kényszerítenek ki: nyilvánvaló, hogy a dízelmotor mindig erősen szennyező lesz, de a benzines motor sem maradhatna örökké, ha másért nem, a széndioxid kibocsátás miatt.

Könnyen múló előny

A Reuters szerint a BMW felsővezetői el sem mennek a párizsi autószalonra, annyira leköti őket az elektromos autó fejlesztésének kérdése. A Mercedes négy új elektromos modellt tervez, a Volkswagen pedig elkötelezte magát, hogy 2025-re eladásainak negyede már elektromos autó lesz (a gyár dízel-botránya után teljesen érthető). A német gyáraknak sokkal mélyebbek a zsebei, mint a Teslának, viszont a Tesla előnyben van, mivel már 400 ezer legyártandó autóra van előrendelése, a német modellek piaci bevezetése pedig időbe fog telni.

A kezdeti előny azonban nehezen tartható fenn. A legtöbb újításnál úgy van, hogy valaki létrehozza az eredetit, majd mások ennek mintájára hasonló termékeket kezdenek gyártani Így volt ez az okostelefonnál is: az Apple megalkotta az iPhone-t, a Samsung és a többiek rövidesen nagy tételben gyártani kezdtek hasonló készülékeket. Az autógyártás ráadásul ennél kissé bonyolultabb: egyrészt időigényesebb egy új típus fejlesztése, másrészt sokkal tőkeigényesebb.

Nem Facebook vagy Google

Az autógyártás emellett nem egy olyan iparág, mint a közösségi média vagy a keresőmotor, ahol a nyertes mindent visz. A Tesla jelenlegi újdonságai, mint a rakétaszerű gyorsulás, a robotpilóta vagy az elektromos autókhoz képest egyedülállóan hosszú, egy töltéssel megtehető távolság, nemsokára más típusoknál is szokványosak lesznek. A Tesla olcsó akkumulátorai egyelőre előnyt jelentenek, de ahogy felfut a termelés a világban, le fognak csökkenni az árak a többi gyártó számára is.

Német lehetőségek

A Bloomberg véleménye szerint a német luxusautó-gyártás mérnöki és pénzügyi kapacitásait figyelembe véve kizárt, hogy ne építsenek hamarosan olyan típust, mint a Model X vagy a Model S. A BMW 2013-ban kihozta az i3 elektromos modellt, de a könnyű szénszálas szerkezet túl drágává tette és az egy töltéssel megtett távolság is gyenge volt. Ez azonban nem okoz gondot a cégnek, most létrehoznak egy i3 fejlesztési osztályt, ahol ezeket problémákat kiküszöbölik. Ez nyilván költséges lesz, de a BMW már 25 egymást követő negyedévben, azaz bő 6 éve stabilan nyereséges, míg a Tesla eddig nem tudott nyereséges negyedévet elérni.

A zöld rendszámot elsőként megkapó BMW i3 elektromos meghajtású személygépkocsi Budapesten 2015. október 13-án. MTI Fotó: Marjai János

Musk céljai

Elon Musk még 2013-ban azt nyilatkozta egyszer, hogy az ő célja nem más, mint hogy katalizátor legyen az elektromos autó elterjedésének felgyorsításában. Reméli, hogy úgy fognak visszatekinteni a Teslára, mint ami 10 évvel felgyorsította a folyamatot. Ha a német gyárak nekibuzdulása rövidesen meghozza a tömegtermelést, Musk elérte legalábbis ezt a célját. Azt, hogy az egyik legnagyobb gyártó legyen, hisz azért ezt is gyakran említi, még nyitott kérdés, hogy elérheti-e.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 29200 29030 29640 -1,35% 0 0 11 151 636 070 HUF 2025-09-12 17:14:15
MOL 2850 2850 2900 -1,99% 0 0 1 311 780 408 HUF 2025-09-12 17:05:21
MTELEKOM 1868 1848 1872 0,00% 0 0 362 698 724 HUF 2025-09-12 17:05:14
RICHTER 10180 10110 10240 +0,20% 0 0 1 639 211 650 HUF 2025-09-12 17:13:10
OPUS 530 527 545 -2,03% 0 0 184 617 654 HUF 2025-09-12 17:05:09
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Hihetetlen, mit művel a forint, rég volt ennyire erős
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 18:46
Tovább izmosodott a magyar fizetőeszköz, tavaly augusztus óta nem volt ilyen erős az euróval szemben.   
Részvény / Deviza / Áru Betettek a háborús hírek az OTP-nek és a Molnak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 17:53
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 1084,28 pontos, 1,06 százalékos csökkenéssel, 101 199,84 ponton zárt pénteken.
Részvény / Deviza / Áru Vegyesen nyitottak az amerikai tőzsdék
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 16:52
Vegyesen, szerény elmozdulással nyitottak az amerikai értékpapírpiacok pénteken.
Részvény / Deviza / Áru Egészséges ötlet lehet most beszállni az egészségügyi részvényekbe
Richter Péter | 2025. szeptember 12. 15:03
Jó ár-érték aránnyal lehet befektetni a Wall Streeten forgó amerikai egészségügyi vállalatok részvényeibe. A szektor értékeltségét ugyanis eddig jelentős nyomás alatt tartották egyedi vállalati és gazdaságpolitikai sztorik, ám az ágazat ma már olcsó, kilátásai pedig átlag felettiek. A cikk a VIG Alapkezelő blogján jelent meg.
Részvény / Deviza / Áru Lejtmenetbe kapcsolt a pesti tőzsde
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 14:44
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a mínusz 0,90 pontos nyitás után csökkent pénteken kora délutánig.
Részvény / Deviza / Áru Az OTP után ugrott a Mol
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 12:09
Nem alakult jól a péntek délelőtt a budapesti tőzsdén.
Részvény / Deviza / Áru Állva hagyták Pestet a nyugat-európai tőzsdék
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 10:06
A jó hírek külföldről jöttek péntek reggel.
Részvény / Deviza / Áru Megdörzsöli a szemét, ha meglátja, mennyit ér a forint
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 07:19
Péntek reggeli friss árfolyamok.
Részvény / Deviza / Áru Ralizott a Tesla New Yorkban
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 06:48
Magasan zártak a mutatók.
Részvény / Deviza / Áru Tavaly nyár óta nem járt erre a forint
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 18:32
Hihetetelenül erős lett a magyar fizetőeszköz az euróval szemben csütörtökön.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG