Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
5p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Olyan pickupot készített a Tesla, amilyen csak a mesében van, hiszen állításuk szerint erősebb, mint a piacvezető modell, a Ford F-150, miközben le tudja gyorsulni a Porsche 911-est. Nem mellesleg úgy néz ki, mint egy ezüst piramis. Ha a gyártással nem lesznek problémák, óriási lehetőségeket nyithat az új modell az elektromos járművek úttörője előtt.

Az eddig csak a szedánok piacán érdekelt Tesla új szegmensbe szeretne belépni, ezt szolgálja a Cybertruck névre keresztelt modell. A hagyományos járművek kategóriájában kedvező számokat elérő gyártó szeretne még nagyobbat harapni a piaci tortából. A szedánok ugyanis nem a legkelendőbb modellek, a tengerentúlon a SUV-ok és a pickupok is sokkal jobb értékesítési számokat érnek el. Olyannyira, hogy a legkelendőbb autótípusok versengésében az USA-ban az első három helyen pickupokat találunk. Ha tehát a Tesla sikeres lesz ebben a típusban, az nagyot lendíthetne az autógyártó eredményességén.

Ennek érdekében mindent meg is tettek, így például extravagáns az új Tesla Cybertruck pickup, ami leginkább úgy néz ki, mintha egy sci-fi kelléke lenne. A szögletes formák miatt némileg piramisra emlékeztet a jármű alakja, amely számos újdonsággal rukkolt elő. Így például bivalyerős motort kapott, amely a Tesla bemutató videói szerint felülmúlja a kategória amerikai királyát, a Ford F-150-est is. Hasonló érdekesség, hogy 0-ról 60 mérföld/óra sebességre 2,9 másodperc alatt gyorsul fel, ami gyorsabb, mint az egyik legmenőbb sportautó, a Porsche 911-es.

A vártnál olcsóbbról indul

Érdemes kiemelni, hogy az árazás is csalogató, hiszen már 40 ezer dollár alatt is el lehet majd vinni. Ezt egyetlen motorral szerelik, és 400 kilométeres hatótávolságot ígér a Tesla. A közepes, kétmotoros verzió árlistáján 50 ezer dollár szerepel majd, 480 kilométeres távolságot tud egy töltéssel megtenni. A legdrágább kivitel 70 ezer dolláros lesz, három motorral szerelve, és 800 kilométeres hatótávolsággal. Míg az első változattal 3,4 tonnányi terhet lehet vontatni, addig a legdrágábban már 6,3 tonnát. A legdrágább változat esetében már az önvezető képességet is említették a bemutatón.

Belülről kifejezetten tágas a tér a beszámolók szerint, és a kocsiban természetesen ott van a megszokott Tesla vezérlőpult, amin keresztül elérhetők a navigációs és multimédiás szolgáltatások. Nem véletlen, hogy az iparági szakértők mind a külső, mind a belső dizájn láttán elégedetten csettintetek. Azt persze érdemes hozzátenni, hogy a bemutató egy kínos baki színesítette, a törhetetlennek hirdetett üveg ugyanis megadta magát, amikor a jó tulajdonságokat akarták szemléltetni az élő bemutatón, de a teszthez használt vasgolyó erősebbnek bizonyult a biztonsági üvegnél. A törhetetlen üveg mellett az ígéretek szerint a karosszéria golyóálló lesz. A Financial Timesnak nyilatkozó egyik elemző szerint a Tesla helyzetét az utóbbi időben sokan megkérdőjelezték, ez a jármű viszont igazi „game-changer” típus.

A nagy vetélytársak is jönnek az elektromos pickupokkal

Mindez persze nem azt jelenti, hogy a Tesla gondjai egycsapásra megoldódtak volna, hiszen a társaságnál az egyik akkut probléma a gyártásszervezés. Hiába vannak kelendő modellek a kínálatban, ha nem tudják azokat kielégíteni, akkor értelemszerűen annak pénzügyi vonzata sem lesz. Márpedig a vállalat népautója, a Model 3 hiába kapott rekordszámú előrendelést, a társaság a szervezési problémák miatt képtelen volt legyártani és leszállítani a vevők által várt autókat. A Cybertruck esetében is ez az egyik komoly kockázati faktor, jelenleg ugyanis nem sokat lehet tudni a gyártásról, az előzetes információk szerint pedig csak 2021-ben fog kereskedelmi forgalomba kerülni. Addig viszont várhatóan a szektor régi motorosai is ott lesznek a piacon, a Ford például csütörtökön mutatta be az elektromos Match-E modellt (amely várhatóan a Mustang brand alatt jön majd ki), de a General Motors is dolgozik egy tisztán elektromos pickupon. Ráadásul az elemzők, a Ford modelljét is dicsérték, és úgy vélik, hogy ha a Fordhoz hasonlóan a régi, inkumbens autógyárak készek tanulni az úttörőktől, mint a Tesla, akkor a bejáratott vevőkör, finanszírozási- és értékesítési hálózat mind olyan érvek, amelyek mellettük szólnak, és amelyek révén nyeregben tudnak maradni a startupokkal szemben.

A Teslánál ugyanakkor azt hangoztatták, hogy végre eljutottak oda, hogy teljes portfóliójuk van nekik is, hiszen az alsó kategóriában ott a Model 3, a nagyobb szedánoknál az S, a sportos kocsik kedvelői pedig az X-et tudják választani. A korábban bemutatott, és hamarosan megjelenő Y révén a SUV, a Cybertruck révén pedig a pickupok között tudnak versenyezni. Szerintük a cég erőfeszítései a harmadik negyedéves számokban már tükröződtek, hiszen az túlszárnyalta az elemzői várakozásokat. Azt persze érdemes hozzátenni, hogy egy-egy jó negyedéve korábban is volt a Teslának, a gond az volt, hogy ezt rendre több gyengébb követte, amikor gőzerővel folyt a „pénz égetése”. Ez pedig továbbra is Damoklész kardjaként lebeg a Tesla felett, hiszen a fejlesztések, így a nemrég átadott kínai üzem, vagy a Berlin mellett épülő új európai gyár komoly tőkét igényelnek. Ha pedig nem pörög a tervek szerint az üzlet, akkor újabb tőkeemelésre lenne szükség, amit viszont a piac egyre kevésbé tolerál.

A Tesla részvények az utóbbi hetekben viszonylag jól teljesítettek, ennek köszönhetően az idei évben a részvény árfolyama 8 százalékkal nőtt, ez azonban a benchmarknak számító S&P 500-as index 24 százalékos száguldásától messze elmarad.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 29000 28600 29450 -0,68% 0 0 13 515 535 650 HUF 2025-09-15 17:09:04
MOL 2812 2810 2850 -1,33% 0 0 1 492 721 536 HUF 2025-09-15 17:11:22
MTELEKOM 1896 1848 1896 +1,50% 0 0 428 176 562 HUF 2025-09-15 17:05:09
RICHTER 10140 10130 10250 -0,39% 0 0 1 098 218 190 HUF 2025-09-15 17:05:43
OPUS 545 524 555 +2,83% 0 0 115 073 127 HUF 2025-09-15 17:05:00
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Soha rosszabb hétindítást a forinttól
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 18:46
Erősödött a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben hétfő estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Részvény / Deviza / Áru Az európai tőzsdéknél gyengébben muzsikált a BÉT
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 18:07
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 559,28 pontos, 0,55 százalékos csökkenéssel, 100 640,56 ponton zárt hétfőn.
Részvény / Deviza / Áru Belecsaptak a lecsóba az amerikai tőzsdék
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 16:00
Emelkedéssel nyitottak az amerikai értékpapírpiacok hétfőn.
Részvény / Deviza / Áru Lejtőre került napközben a tőzsde
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 15:01
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a mínusz 0,31 pontos nyitás után csökkent hétfőn kora délutánig.
Részvény / Deviza / Áru 100 ezer alatt a BUX, tovább gyengült az OTP
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 11:44
Közel 2 százalékkal csökkent az OTP-részvények értéke hétfőn délelőtt, a BUX is visszaesett.
Részvény / Deviza / Áru Korrigálnia kellene a Molnak és az OTP-nek hétfőn
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 09:16
A pénteket csökkenéssel zárta a két vezető részvénykibocsátó cég, a BUX minimális csökkenéssel indította a hétfő reggelt.
Részvény / Deviza / Áru Hétfőn is csúcsközelben maradt a forint
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 07:59
A pénteki, többéves euró- és dollárárfolyam-csúcsok után nem sokat változott a forint árfolyama hétfő reggelre.
Részvény / Deviza / Áru Dollárban, euróban vagy forintban számoljuk a megtakarításainkat?
Eidenpenz József | 2025. szeptember 15. 05:39
Új és új tőkepiaci csúcsokról regélnek az internetes hírek, hol az amerikai részvényindex, hol az arany, hol a bitcoin ér el rekordot. Eközben azonban sokat gyengült a dollár, vajon hogyan befolyásolja ez az euróban, forintban számoló befektetők megtérülését?
Részvény / Deviza / Áru Hihetetlen, mit művel a forint, rég volt ennyire erős
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 18:46
Tovább izmosodott a magyar fizetőeszköz, tavaly augusztus óta nem volt ilyen erős az euróval szemben.   
Részvény / Deviza / Áru Betettek a háborús hírek az OTP-nek és a Molnak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 17:53
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 1084,28 pontos, 1,06 százalékos csökkenéssel, 101 199,84 ponton zárt pénteken.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG