(Fotó: Deutsche Telekom) |
Az energiaszolgáltatás is jól hozott
A Magyar Telekom bevételei 3,3 százalékkal, 151,9 milliárd forintról 157,0 milliárd forintra növekedtek 2015. első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, elsősorban a magasabb mobil- és energiaszolgáltatásokból származó bevételeknek köszönhetően.
Jobban nőttek a költségek
Emelkedtek azonban a közvetlen költségek: 7,2 százalékkal, 57,8 milliárd forintra. Következésképpen, az első negyedévben az EBITDA (kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti) 4,8 százalélkal emelkedett és így 42,5 milliárd forintra nőtt a magasabb általános bruttó fedezetnek köszönhetően, amelyet elsősorban az előfizetéses ügyfélbázis és ARPU növekedése, az energiaszolgáltatásokra adott alacsonyabb diszkont, valamint a személyi jellegű ráfordítások csökkenése okozta.
Az értékcsökkenési leírás 24,4 milliárd forintról 27,7 milliárd forintra nőtt az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A változás a 2014 októberében megvásárolt frekvenciablokkok, valamint bizonyos hálózati eszközök leírása okozta értékcsökkenési költség növekedésre vezethető vissza.
A nettó pénzügyi költségek jelentősen, 6,0 milliárd forintról 8,6 milliárd forintra emelkedtek, elsősorban az árfolyammozgások és a derivatívák átértékelése kapcsán elszámolt nettó veszteségek hatására, melyeket a jelentési időszakban a forint euróval szembeni erősödése befolyásolt.
Megfelezték
A Társaság részvényeseire jutó eredmény (nettó eredmény) 4,8 milliárd forintról 2,5 milliárd forintra csökkent elsősorban a magasabb értékcsökkenési leírás és a nettó pénzügyi költségek növekedése miatt, melyek ellensúlyozták az EBITDA növekedést.
A szabad cash flow a 2014. első negyedévi -11,4 milliárd forintról -1,4 milliárd forintra javult 2015 azonos időszakában. A javulás legfőbb oka az egyéb pénzügyi kötelezettségek kifizetésére fordított összegek jelentős csökkenése - közölte a Magyar Telekom.
Bővülő ügyfélkör
Christopher Mattheisen vezérigazgató így nyilatkozott: „Örömmel számolok bele arról, hogy működési eredmény tekintetében nagyon sikeres negyedévet zártunk. Csoportszintű bevételeink 3,3 százalékkal nőttek az előző év első negyedévéhez képest a mobil és energia üzletágak jó eredményeinek köszönhetően. A 4G hálózat magyarországi és nemzetközi fejlesztésébe a tavalyi évben fektetett erőfeszítéseinknek köszönhetően jelentősen nőttek a mobil szélessávú és készülékértékesítési bevételek.
A szegmenseket tekintve a bevétel-növekedés elsősorban a Telekom Magyarországnak köszönhető, ahol éves szinten 6,9 százalék volt az emelkedés. A magyar lakossági és kis és közép-vállalati előfizetők körében tovább tudtuk növelni a mobil előfizetők számát 2 százalékkal, az egy ügyfélre eső átlagos bevételt pedig 4 százalékkal. A mobil adatszolgáltatásokból származó bevételek közel 16 százalékkalkal nőttek a rendkívül vonzó, iPhone6-ot is tartalmazó készülékportfóliónak, valamint a 4G hálózat kiterjesztésének köszönhetően, amit elősegít a Telenorral kötött hálózatmegosztási együttműködés is Magyarország vidéki régióiban.
A lakossági gázpiacról idén augusztustól való kilépés következtében, valamint amiatt, hogy 2015 második felében vegyesvállalatot alapít a vállalat az üzleti ügyfelek energia-szolgáltatásokkal való kiszolgálására, és ennek eredményeit a jövőben nem konszolidálják, a 2015-ben várt bevétel megközelítőleg a tavalyi évi szinten fog maradni - áll a közleményben.