Fotó: Aimotive / Facebook |
Eddig két európai országban engedélyezték a teszteket autonóm járművekkel, Budapest útjait hetek óta rója tíz speciálisan felszerelt autó. Napjainkban tehát bárki azzal számolhat, hogy közúton szembe jön vele egy olyan jármű, amelyet a jogszabályok „fejlesztési célú autonóm járműnek” neveznek. Sokan attól tartanak, hogy amennyiben baleset következik be ezekkel az autókkal, nem lehet megnyugtatóan tisztázni a felelősséget - hangzott el a Trend FM Mozgásban című műsorában.
Kovács Kázmér közlekedési szakjogász szerint büntetőjogi szempontból annak van jelentősége, hogy az önvezető járművekben mindenképpen ül egy olyan, a fejlesztők által kijelölt személy, akit általános szabályok szerint felelőssé lehet tenni abban az esetben, ha a jármű vezetése, illetve önvezetése során balesetet okoz. Az NFM rendelete pedig egyértelműen megállapítja a járműfejlesztők polgári jogi kártérítési felelősségét is.
A műsorban a szakjogászt arról is kérdezték, valóban elképzelhető-e, hogy betiltják Európában a dízelautókat - a választ itt találja >>